stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Åh vilken dag

Kategori: Stockholm

 
Åh vilka dagar. Att vara på besök i sin hemstad är hur kul som helst. Jag går från den ena trevliga  lunch/middagen till den andra och träffar familj och vänner och klämmer däremellan in lite shopping och intressanta aktiviteter som opera, teater, utställningar mm mm. Dagarna bara rusar iväg.
 
Denna torsdag börjar med  jullunch i vackert julpyntade Villa Godthem tillsammans med mamma och mina fina systrar.
Rogivande tempo, trevlig servis och enormt vällagat julbord.
 
 
 
Precis ALLT är gott och ........
 
 
.... dessutom väldigt läckert upplagt.
 
 
 
Efterrätterna "is to die for"
 
 
♠♠♠♠♠
 
Herrn är pigg på att sätta mig i "arbete".....han är väl orolig att jag  som real housewife ska ha för lite att
göra ,ha,ha och ber mig införskaffa en snygg slips till morgondagens kalas .
Självklart, så innan nästa roliga punkt på dagordningen susar jag ner till NK och yr runt en stund  på herravdelningen.....toppen hittar en snygg och sober historia, perfekt för festliga tillfällen.
 
Därefter en  snabb promenad ner till Strandvägen 1 för en lätt middag med härliga vännerna innan  teatern........men middag nu ???......jarå går hur bra som helst  för mig att mumsa i mig  en väldoftande moules fritte dock tar jag det lugnt på frittesfronten.
 
Vi går till Dramaten
 
 
 
 
 
Vi ser Amadeus
 
 
 
Pjäsen är bra men något i tempot är fel …känns lite för lång och emellanåt seg och alldeles för lite av Mozarts underbara musik. Rabeus och Pålsson och de övriga skådisarna gör dock väldigt bra insatser.
 
 
Avslutar aftonen med skumpa för att fira  ( yngsta ) nyblivna 60-åringen
 STORT GRATTIS på FÖDELSEDAGEN .
 
 
GOD NATT
från
Nybroplan
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: