stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Äntligen fredag ……….och Disneyland

Kategori: Hong Kong

 
Börjar dagen med mysig långfrukost och småprat samtidigt som vi njuter av fina vädret och utsikten från balkongen.
 
 
Julstämning Hong Kong style.....sol, blommor och.... glitter.
Till frukosten åt vi bland annat  god lemon curd gjord av väninnan från årets skörd av  balkongcitronerna.
 

 
 
Idag är det tänkt att herrarna, dottern och sonen i huset skall åka till Disneyland.
Eftersom vädret är så fint låter jag mig övertalas att hänga med......förstå mig rätt.... nöjesparker är bara inte riktigt min grej. Jag ogillar alla former av karuseller som i full fart går runt, upp, ner, åt sidan, upp-och-ner och baklänges......och vad finns det då kvar ? Jo i princip bara ospännande Pariserhjul och Lustiga huset  ( och det tycker jag är  jättekul ) .
Bägge våra barn älskar SÅ KLART allt av det jag tidigare räknat upp. Ju värre desto bättre. Herrns intresse ligger mitt emellan oss och vi har helt enkelt valt andra utflyktsmål på våra resor. Således, trots att vi bott ett antal år i USA har vi aldrig besökt Dinsneyland. Till vårt "försvar "vill jag  nämna att vi i alla fall varit på några  tema parker  tex Universal Studios och Sea World samt  scary 6- Flags ( som BARA innehåller en mängd berg-och-dalbanor ) men enligt kiddsen så är Disney Disney och därför bubblar nu dottern av glädje över den här utflykten och jag plockar med mig en bunt tidningar att roa mig med när de övriga är busy med åkandet ... ..och köandet ,ha ha
 
 
Herrarna laddar med cash........
 
 
......och vi går in i den vackert anlagda parken.......och 
 
 
........kommer rätt in den färgrika och intensiva PARADEN......med svanen och prinsessorna... åh som en dröm.
 
 
Lite snacks när jag väntar på åkarna..... popcorn med honey -and-mustard smak .....mm mm

 
Vackra prinsessor i alla ära men Disneylands mest poppis figur är Mimmi......
 
 
......bland gästerna....
 
 
 
 
...... som juldekoration....
 
 
.....som healthy choice alternativ till lunch....
 
 
...som glass...
 
....ah... här en aktivitet som även jag hänger med på .....3D med Disney musik från alla filmer
 
ja passar bra eller vad sägs ?.....
 
 
 
wow , dottern håller på att flyga iväg.....
 
 

 
Börjar mörkna......har varit en toppendag...dax att gå hem
 
 
 
 
Bye,bye ....herrn och supernöjda dottern traskar mot utgången .
 
 

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Härligt!!

    Vad härligt ni har det. HKG....on my wish list!

    GOD JUL till er alla från oss!

    KRAM

    Svar: Ja och tack , jag är glad varje dag att vi fått möjlighet att vara här. Både i Shanghai och Hong Kong finns mycket spännade att upptäcka.
    God Jul och Gott Nytt År från oss till er.
    M W

    2013-12-24 | 15:42:10
    Bloggadress: http://www.charmigacharlie.blogspot.com

Kommentera inlägget här: