stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Jet lag

Kategori: Stockholm

 
Snopet….somnade som en stock framför datorn vid 8 tiden och sov till 7 i morse. Jag som skulle cyklat över till fina väninnan och bubblat med henne.Jag blir helt  förvirrad av det här med tidsomställning. Normalt är jag en riktig nattuggla och går sällan och lägger mig före halv ett  så att somna tidigt på kvällen  men framförallt att ( som frisk)  sova nästan 11 timmar i sträck !!!!!  är för mig  väldigt märkligt. Ja nu är jag i alla fall pigg som en lärka och hängde på låset till favorit placet för smarrig frukost efter härlig morgonpromenad.
 
 
 
 
Stockholm så vackert med alla stjärnor i fönstren.
 
 
Plöjer nu samtliga morgontidningar.  Idag är det flera bra artiklar om utbildning. Se SvD om Sydkorea och DN om glädjen att vara lärare !!! ( ja faktiskt…och underbart att läsa utifrån den vinkeln) . Under dagen släpps nämligen  resultaten från senaste PISA undersökningen där ländernas utbildning rankas . Spännande.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: