stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Äntligen fredag ……….och HongKong

Kategori: Allmänt

 
Kommer i god tid till Pudong Airport och blir ombokad till en tidigare flight...yippi......då hinner nog herrn ( som redan är i HongKong )  och jag gå ut en sväng på stan redan ikväll.......
 
 
 
.....det vill säga kunde vi ha hunnit med OM inte planet fick stå  och vänta i gaten 1 timma och vi sen fick vänta  ytterligare 1 timma på bagaget ......varför frångick jag min vana... just idag ..... att  vid weekendresor bara resa med handbagage ? Fick i alla fall sällskap vid bandet av en väldigt trevlig amerikan . Älskar "amrisar" för deras otroliga begåvning till vänligt småprat.........visade sig att vi bott i grannstaden till den stad han kom ifrån i Connecticut. Ni vet hur man säger.....världen är liten...så sant,så sant.
 
 
 
Tidig frukost med herrn.......arbetsdag för honom .....så han susar  snart iväg till sina möten.......
 
 
...själv går jag ut på stan och njuter i  det underbara vädret
 
♠♠♠♠
 
Men titta här då.....så himla lämpligt....jag bara går rakt in i en  HM popupstore och de  har några delar från senaste designsamarbetet dvs  Marant kollektionen som släpptes igår.....nu blir nog dottern glad när jag kommer hem med  en liten sak  till henne från den.
 
 
finns även några andra skandinavier i kvarteret
 
 
 
Har dock aldrig tidigare sett ett IKEA som ligger mitt i city med ingång från gatan....coolt
 
 
Gillar skarpt de smala och höga spårvagnarna
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: