stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Äntligen fredag ……….och vårkänslor

Kategori: Allmänt

 
Underbart väder, luftvärdena fallit tillbaka till  ca 100 och moderate level vilket här i Shanghai känns helt ok.
Får vårkänslor när jag kliver in i blomsteraffären eftersom hon  idag har fullt med väldoftande jasmine som jag köper hem några buntar av till en kostnad av 5 kr styck.
 
 
Blomsteraffärens nya medarbetar är detta lilla charmtroll till musfångare
 
 
 
På vägen hem kollar jag lite i skyltfönstren som jag passerar ........och ja vad hittar vi här då!!!! ...och jag  är inte ens på Fina gatan .....priserna desamma i SEK
 
 
Följer med väninnorna på nice lunch och min tredje sväng på Diorutställningen.....men vilken utställning. Jag blir aldrig mätt på den. Kanske blir det en tur till innan den stänger om några veckor.
 
 
 
Dottern som vanligt  på fredagkvällarna ute på baluns .
Herrn och jag äter kinesiskt, hur gott som helst på snygga YeShanghai
 
 
 
GOD NATT
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: