stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Sköna Söndag

Kategori: Allmänt

Eftersom det var helg och ledigt torsdag  och fredag denna vecka återvände de flesta inklusive Herrn för full arbetsdag idag. Solidariskt kliver även jag upp och traskar iväg till gymmet. Jag har inte gått på gym sedan 2007. Jag tycker  mycket bättre om att vara utomhus när jag sportar. Här i Shanghai har det hittills varit så varmt och likaså var det på somrarna på den ort vi bodde förra gången vi var utomlands och då är det en fördel att ha ett bra gym nära. En nackdel med gymträning, enligt mig, är att tiden känns som om den går långsammare på ett löpband eller en trampmaskin jämfört med att springa några km på en slinga i skogen. Därför behövs något att titta eller lyssna på. I början på 2000 talet var mitt dåvarande gym utrustat med stora TV skärmar som man kollade på oavsett vad som visades. En dag ersattes alla stora skärmar med små som satt på varje löpband, cykel och trappmaskin.Coolt tyckte vi som tränade, nu kunde var och en se på vad de ville. De ändlöst långa reklaminslagen fick man liksom ta på köpet.Men idag.....hm ,om nu mitt gym är representativt, så verkar egen TV skärm vara blaha, blaha nu är det mer typ "extra ALLT " som gäller. I morse tex så satt en man på cykeln bredvid mitt löpband. Han ställde upp en liten dator , loggade in till mailboxen, skrev och läste sina mail  samtidigt som han snackade i mobilen..... KONSTANT , ja i alla fall under de 40 min jag sprang bredvid. Förvisso cyklade han även hela tiden. Phu ....jag blev helt matt av att bara titta på honom. RELAX ville jag viska. Å andra sidan vem är jag att ifrågasätta hans prioriteringar ?
Själv var jag dock 100% nöjd med min förströelse i form av
 ett nedladdat Värvet och Kristoffer Triumfs fina intervju med Nina Persson.
 
 
 
 
Nej jag har inte så här stora fötter. Mina joggissar ligger nedpackade i de boxar som vi fortfarande  väntar från Sverige. Här verkar de ALDRIG har sett storlek 39 på ett par damskor........eller de ler vänligt och hämtar ett par Nike i storlek 39 men det är mer storlek 37. Jag kände mig som Askungens styvsyrra när jag försökte pressa ner mina fossingar i dem. Således lånar jag Herrns "båtar "så länge
 
 
På den här cykeln satt Herr Arbetsmyra
 
 
 
En favorit Pod är Värvet av och med Kristoffer Triumf
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: