stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Roliga möten

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
Äntligen verkar jag vara ur jetlag ......sov ända till klockan 7 !!!
 
På med jogginskorna och tog ett varv runt vackra Stångån.
 
 
I lurarna hade jag Godmorgon Världens minnesprogram  från den 16 mars om mördade journalisten Nils Horner.
Det finns många bra utrikskorrespondenter men Horners rapportering var verkligen något extra. I minnesprogrammet finns tex ett avsnitt med som heter 1705 pendeln i vilket han intervjuar indiska kvinnor som åker hem från arbetet. Intressant, lyhört och ett väldigt väldigt starkt inslag.
 
 
 
 
Lunchar hos  trivsamma Stadsmissionen med gamla bossen och kollegorna. Jättekul att träffa dem alla igen och höra alla nyheter .Jag lämnade i slutet av juni men sedan dess har en hel del hänt.
Livet står verkligen inte still i vår bransch.
 
 
 
 
Hänger med tillbaka för att beskåda deras nya kontor och går runt och hälsar.
Hur snyggt som helst.
 Grattis till er  som ansvarade för planeringen .Ni har lyckats med att skapa en otroligt fin arbetsplats.
Stort , ljust, snygga möbler och färger ,funktionellt,  bra mötesplatser och läckra detaljer.
 
 
 
 
Ett tecken i tiden nere vid station är väl att SJs försäljningskontor stängts och ett  nice Espressohouse med fri wifi  öppnat i dess ställe. 
 
På kvälllen träffas jag och väninnorna påcoola K25 för en bit mat innan bio.

 
Vi kan lätt konstatera att vi bland alla skägg ,mössor och långbenta skönheter höjer medelåldern ett par snäpp
Helt ok för oss dock så vi är nöjda . K25 levererar snabbt lite gott att äta och dricka till en ringa penning och bion ligger mitt emot.
 
 
 
En vacker och sorglig film om en skör konstnärsnatur men ändå tycker jag inte att filmen är super.  Tycker att den fokuserar lite väl mycket på hans utsvävande liv. Jag hade velat se mer av processen när kläder skapas och hur han och Berge byggde upp sitt enormt framgångsrika  företag. Ändå .....en must see.... för alla moderoade.
 

 GOD NATT

 

Kommentarer

  • eastcoastmom i Connecticut säger:

    Den filmen vill jag se! Tackar för tipset.

    Svar: Enjoy.Kram
    M
    M W

    2014-04-05 | 15:29:25
    Bloggadress: http://grrringo.blogspot.com

Kommentera inlägget här: