stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Julklappsboken

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
Först nu har jag läst ut sonens fina julklapp.
 
Tusen tack 
 
 
 
Jag kan bara falla in i hyllnigskören av detta verk , helt enkelt en väldigt bra roman.
 
 Vad gäller frågan om vad boken handlar om så tycker  jag att Lena Andersson själv uttrycker det bäst i nedan citat: 

Vad hoppas du väcka för känslor i läsaren?

– I den mån som jag har tänkt på det är det nog samma som Ester känner när hon läser Majakovskijs brevväxling. Att genom tid och rum så lider alla på samma sätt. Och alla tror sig vara unika på samma sätt. Jag tycker att det är trösterikt.

(från en artikel av Lisa Boda i DN den 19 juli förra året)
 

Kommentarer

  • Grandma säger:

    Ytterst läsvärd. Förvånande mix av nykter analys av Hugos undanglidande attityd och det
    rent tonårsaktiga väntandet vid telefonen. Alla har vi varit där.

    Svar: Ja precis och jag gillar särskilt hennes lite torra tonfall .Kram
    M
    M W

    2014-02-13 | 08:40:08

Kommentera inlägget här: