stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Manta Madness

Kategori: Bali

 
Ännu en fin dag för snorkling och nu tänker vi vidga våra vyer och åka båt en timma innan vi når  reven som skall vara bättre och ha klarare vatten.
 
Sista guiden gör är att dela ut sjösjuketabletter ....och det är himla tur.... riktig luring för här inne i viken är det lugnt men ute på havet är det ca 1 m höga dyningar ....suger rejält......även om jag måste erkänna att killen som kör är väldigt skicklig.
 
 
Scary......men det är det bara jag som tycker!!!  Övriga gänget  skrattar och har hur trevligt som helst. Jag sitter och blåhåller i relingen och bara ÖNSKAR att båtfärden ska ta slut.......börjar redan oroa mig för hemresan.
 Åh vad jag avundas människor som inte är så hariga för allt möjligt som jag är.
 
Under överresan är det väldigt mycket snack om Mantas särskilt herrn är exalterad......guiden säger att det är ganska grov sjö just nu i den vik där de ibland håller till men alla "galna" grabbar i vårt gäng vill förstås ändå åka dit.
 
Vi plumsar i ....och det är både strömt och VÄLDIGT svårt att simma i de höga vågorna ......
MEN så .....DÄR KOMMER DE......
 
Tre stycken, stora och mäktiga. Till och med jag blir tagen.
Lite läskigt  för de simmar rakt mot mig som om de inte tänker vika undan men helt UNDERBART att se dem.
 
Bild lånad från Google 
 
 
Trots att det nu är svårt att slita sig måste vi vidare. Sjögången gör det svårt för väninnan och lilla 10-åringen .....som av förklarliga skäl tyckte att det här var lite väl tuff simning ....... att  vänta i båten och vi åker vidare mot en betydligt lugnare vik för fortsatt mer "normala" snorklingsförhållanden.
Vackert levande korallrev med många spännade fiskar.
 
 
 
 
Solen kommer fram och dyningarna har lagt sig. Hemfärden är hur enkel och mysig som helst.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: