stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Gröna fingrar

Kategori: Italien

 
Jag är omgiven av personer med  egenskapen gröna fingrar. Såväl min mamma, svärmor som flera väninnor får allt att prunka .
 
Själv får jag ständigt besöka blomsteraffären för att ersätta mina förtorkade tingestar med nya men det gör jag gärna.
 
Att ha vackra blommor är ett must.
 
 
Inte minst härnere blir jag superinspirerad av allt fint som blommar i trädgårdar och på balkonger.......
 
 
.......så trots att jag bara är här några veckor innehåller dag 1 alltid standardbesöket hos .....
HANDELSTRÄDGÅRDEN
 
 
 Nu dax för plantering.
 
 
Kvällen avslutas med
SUPERMÅNE
 
Vilket fenomenet  kallas då en fullmåne befinner sig så nära jorden som den kan komma i sin elliptiska bana. Månen ser större ut än vanligt, ett synintryck som  förstärks extra på sommaren då månen ligger nära horisonten.
Vackert som tusan.

Enligt SvD är det Supermåne ungefär en gång om året.

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: