stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Sköna söndag i Mors trädgård

Kategori: Stockholm

 
Söndag morgnar i mina kvarter i Juli är så tysta ....tror att det bara är jag hemma, ha ha
 
Vaknar dessvärre med blixtrande  huvudvärk, helt oförskyllt, inte minsta droppe vino intogs under gårdagskvällen så det här beror på något annat. Tar en tablett och cyklar ner till Djurgårdsbron.  På grund av mitt onda huvud väljer väninnan och jag att powerwalka istället för att jogga. Skönt ändå att komma ut
När vi gått varvet runt kanalen  slår vi oss ner på bryggan och efter en kaffe i solen så börjar värken äntligen ge med sig.
 
 
Dottern, hennes kompis och jag åker över till mamma och sitter och myser i hennes fina trädgård.
 
Vi får kaffe och  god tårta  och sen tar vi en lång promenad nere vid sjön. Mamma känner förstås alla hundmänniskor i området och vi stannar och pratar med en trevlig herre som har en väldigt vacker och väluppfostrad  flatcoat tik......samma ras som min mamma  och pappa tidigare hade.
.
 
Tre Generationer och Dino
 
Vi tar med oss Dino hem.....skall gå till veterinären i morgon och väga honom på deras våg. 
Är lite svårt att få en precis viktuppgift från min  gamla hemmavåg.
 
Vi ska  försäkra oss om att han inte överskrider maxvikten för att kunna åka i kabin på flyget....tänkte nämligen att han och mamma ska följa med mig på resa om några dagar.
 
 
 Senare på kvällen dyker Sonen upp.
Vi går ut för middag, ungdomarna får välja ställe och surprise, surprise .....NOT... vill de äta pizza på Ciao Ciao.
Väldigt kul att sitta och prata med dem.
 
Jag ger sonen ett affärsförslag som jag har funderat på ...... dottern och hennes kompis nickar gillande men  han är inte det minsta intresserad så  ska jag utveckla den iden måste jag  finna  en annan partner , ja ja
 
Hem och ser nya underbara dokumentären  på SVT Play om elever på Juilliard School i New York
Ett tips för sena sommarkvällar eller regninga dagar.
 
 
  
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: