stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Äntligen fredag... ffg till Race Village

Kategori: Allmänt

Fortsatt morgonpigg......en verklig fördel för en normalt morgontrött typ som jag.... att komma hit från österlandet.
 HÄRLIG känsla att vakna piggelin.
 
Iväg på tidig morgonjogg .
 
 
Supervacker morgon MEN .....ja med  risk för att vara tjatig ....såååå kall
 
 
 
Hur trevligt det än är på verandan till mitt favvofik , ABSOLUT inte inta dagens frukost utomhus.
 
 
Dagen ägnas åt att hitta lite nytt till Almedalsveckan. 
Midsommarrean verkar ha pågått i månader för de flesta  butikerna ser helt länsade ut....finns inget att hämta där längre.
 
Således fokuserar jag på stängerna för  NYHETER där några enstaka plagg hängts ut och får efter några vändor i diverse affärer alla fall med mig två klänningar som jag nöjt tar med mig hem.
 
Fredag kväll och dax för After Work.
 
Vännerna och jag testar ¨ny ¨mark för vårt fredags AW och cyklar ner till  Race Village på Skeppsholmen  där massa aktiviteter pågår inför Gotland Runt starten på söndag.
Tror att det här eventet har pågått i tre års tid men ingen av oss har tidigare besökt det...blir spännnade .
 
 
Vännernas vänner ska segla racet. 
 
Vi går ombord på hans båt och kollar läget.
 
 
Vi hälsar även på i de paviljonger där andra vänner arbetar.
 
 
 
 
 
Mycket folk, men någon fantastisk stämmning känner i alla fall inte jag.
 
VIP  barerna ligger fint nere vid vattnet och är förstås fullsmockade
 
MEN
 
den delen där huvudrestaurangen ligger känns mörk och lite bakom allt det festliga...och har en LÅNG, LÅNG kö.
 
NIX 
 
nu kan vi det här .....och cyklar vidare
 
 
 
......tillbaka in mot stan
 
Hamnar på Musikaliska.
 
Med hjälp av infravärme och en mjuk filt om benen fungerar det hur bra som helst att sitta ute på deras trevliga veranda.
Servicen är väldigt vänlig  och maten är bra .. ...dvs när den väl kommer in...för av någon anledning får vi vänta äver 50 !!! minuter .....vi måste  tom påminna dem .
NOT GILLA
 
Trots den lilla malören har vi en väldigt trivsam kväll tillsammans. 
Alltså de här ljusa kvällarna....hur fantastiska är de inte.
 
GOD NATT

Kommentarer


Kommentera inlägget här: