stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Äntligen Midsommarafton

Kategori: Allmänt

 
Fredag ...... SEMESTER för mig (Yuippiee !!!)   och MIDSOMMARAFTON i Sverige
 
 
Åh..... bara ordet gör att jag tänker sommar, skärgård, sol, vänner, sill, jordgubbar , mygg och vackra blommor
 
Blir dock genast mindre nostalgisk när jag får glada midsommarhälsningar med uppgifter om att temperaturen I Stockholm  är 13 grader, brr !!!
 
Träffar trevliga väninnan K på fransk bistro för midsommarlunch, nåja lunch då.
Gott som tusan i alla fall.
 
I övrigt ingeting alls  av ovan midsommaringredienser .
 
Vi är helt slut efter ännu en intensiv arbetsvecka och  trots att det är fredagkväll stannar vi hemma.
Herrn kollar Baseball NY Yankees mot Toronto  Blue Jayes
 
 
 
Jag kollar med ett öga men ägnar mig mest åt att boka in luncher och middagar med  familj och vännerna i Sverige inför mitt besök där nästa vecka,
 
MYCKET ROLIGARE 
Ska bli så kul att se alla igen
 
PS . Gladdes dock åt att  Yankees vann med 6 - 4 
 

Kommentarer

  • eva peva säger:

    Hej på er! som sagt 10 grader på landet men mysigt ändå. Ägnar dagarna åt inomhus sysslor, sommarprat och tv play. Såg imorse en en dokumentär om Agneta Eckemyr, sorglig historia men sevärd. Ses vi redan på tisdag kväll lr har du bokat upp den? Kram


    Svar: Hello dear
    Brr... vilken sommar ni har ...hoppas det snart vänder men om inte har vi ju i alla fall värmen i Italy att se fram emot. Tack för tips om fina filmen men jag håller med om att den var väldigt sorglig och många frågor som inte fick några svar . Kändes lite väl utlämnande särskilt när vi i eftertexten fick reda på att hon blivit sjuk i Alzheimer å andra sidan säger filmaren i filmen att Agneta bett henne att göra filmen så förhoppningsvis hyste hon ändå stort förtroende för henne.På tisdag kväll kommer Carl över på en enkel middag.....kanske jag cyklar över en stund till dig om han och Agnes vill se någon film eller gå ut efteråt . Han bor hos oss alla kvällar vi är i stan så vi träffas ändå en hel del. Jag hör av mig på tisdag kväll.KramM
    M W

    2014-06-22 | 12:26:35

Kommentera inlägget här: