stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Blogg och Bokklubbs träff

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
På bara några månader har vår lilla bloggare, fotograf och instagrammare grupp tripplats i antal och nu är vi så 
många på månadsfikat att vi snart inte ens får plats vid långborden hos Baker & Spice , ha ha
 
 
Mamsingen hängde förstås med  och trivdes trivdes som fisken i vattnet med alla härliga tjejer .
 
Minsta gemensamma nämnare är att vi alla gillar Shanghai och gärna vill dela med oss av våra intryck såväl i skrift som bild. Vi tipsar och inspirerar varandra om allt från  ämnen att blogga om till vilka objektiv och filter som kan användas när vi tar bilder.
 
Själv  har jag haft lite trubbel med min nya kamera. .......och blev därfår väldigt nöjd idag när två  av gruppens duktiga fotografer gav mig en snabb intro till varför jag inte fått  funktionen att överföra mina bilder från kameran till datorn att fungera ....skulle ju vara lätt som en plätt enligt säljaren....pyttsan  !!!........tilläggas ska att jag inte är någon vän av att djupstudera instruktionsböcker.......är alldeles för otålig......mycket bättre när någon som vet  berättar för mig hur jag ska göra.
 
 
 
Tusen tack för att ni tog er tid att förklara och ge mig värdefulla tips . Nu funkar det.
 
 
 
 
 På kvällen är det dags för nästa trevliga tjejgäng.......Bokklubben
 
God mat, gott vin och roliga diskussioner.
 
Kvällens bok är en mysig, lättläst och underhållande vuxensaga ........ perfekt på 13 timmarsflygresan hem till Stockholm , i hängmattan på landet eller i solstolen på någon vacker strand.
 
 
 
 
GOD NATT
 

Kommentarer

  • Malena säger:

    Härligt med så många bloggare i denna stad! Du råkar inte ha deras bloggadresser? Nyfiken att läsa om andras upplevelser och få mera tips om Shanghai! //Malena

    Svar: Hej Jättekul att du vill läsa mer om vår fina stad.....har du varit här eller planerar att åka hit ? Ja nu är vi 14 st i vårt bloggnätverk....finns säkert ännu fler som skriver om sitt liv här.
    Finns alltid något spännande att skriva om eller att fotografera. Bara att gå runt i sitt kvarter är ett äventyr. Jag har ännu inte lagt upp några länkar på min sida men om du kollar Marias blogg http://enlantisishanghai.blogg.se , hon har varit duktigare ...och flera i gruppen ligger på hennes sida.
    Ha en underbar dag
    M
    M W

    2014-05-25 | 05:21:01
    Bloggadress: http://malenaochshanghai.blogspot.com/
  • Malena säger:

    Hej!!
    Tack, ska kolla på Marias blogg, roligt att läsa om vad andra upplever här! Jag bor och jobbar i Shanghai sedan ett år tillbaka, och planen är att stanna drygt ett år till. Jag började skiva blogg ganska direkt jag flyttade hit, bra sätt att hålla kontakt med familjen och vännerna där hemma :)
    Ha en härlig helg!
    //Malena

    Svar: Hej Malena,
    Jättekul....men vill du inte komma med i vårt blogg nätverk då ? Vi är just nu 14 stycken i ålder från ca 25 till 55 och de som kan och vill träffas på fika en gång i månaden. Vi pratar om allt möjligt från hur personlig man kan vara i bloggen till tips om bra kameror plus massa annat. Du kanske redan känner några av medlemmarna ? Kittet i vårt gäng är att vi alla gillar och skriva och fota om allt kul vi upplever här i stan.
    Nästa träff är nu på tisdag den 3 Juni kl 10 på Baker and Spice i Shanghai Center och du är varmt välkommen .
    Trevlig helg
    M
    Ps vad heter din blogg?
    M W

    2014-05-30 | 01:58:47
    Bloggadress: http://malenaochshanghai.blogspot.com/
  • Malena säger:

    Hejsan! Det låter jättetrevligt, jag kommer gärna med i ert bloggnätverk! Tackar för inbjudan, kul att lära känna mera folk! Jag jobbar kontorstider, så tyvärr kan jag inte komma redan till kl 10. Men, jag jobbar där i närheten och har lunch runt kl 12, så sitter ni kvar en stund kommer jag gärna dit och lunchar och säger hej!
    Min bloggadress är http://malenaochshanghai.blogspot.com/
    trevlig helg!!

    Svar: HejJag förstår och jag arbetar också och just på tisdag kommer jag bara kunna stanna ca 45 min. Flera av tjejerna har skolbarn så därför har det passat bra att vi träffas kl 10 för en fika,Jag vet dock att några av dem brukar fortsätta med en lunch. Om det funkar för dig så gå gärna förbi där ....du ser ett gäng swedeses antagligen ute på terassen eller inomhus vid något av långborden. Jag kan meddela gänget att du kanske kommer förbi så att ide stanna kvar någon kvart extra. Även om vi som sagt hittills alltid träffats vid 10 är det inget som säger att vi till hösten måste fortsätta att göra det. Lunch tror jag också skulle passa de flesta..
    Om du vill kan jag i alla fall lägga in dig i vår blogg FB grupp.
    Kram
    M
    Ps Himla trevlig blogg och vilka fina resor ni hunnit med under året.
    M W

    2014-05-30 | 17:13:44
    Bloggadress: http://malenaochshanghai.blogspot.com/
  • Anonym säger:

    Hejsan! ja men det låter jättebra! Jag smiter iväg på en tidig lunch, så hinner säkert möta upp dom där! Och tackar igen för inbjudan!
    Kul att du gillar bloggen! Ja, vi har försökt hinna med så många resor som möjligt medan man har chansen.

    Svar:
    M W

    2014-06-02 | 15:51:54

Kommentera inlägget här: