stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Änligen Fredag en dag av Spel & Design

Kategori: Allmänt

 
Tidig morgon på mitt kontor. 
 
 
Ja det är min lediga dag....men först ska jag BARA fixa några akutisar.
 
 
 
Framåt förmiddagen möter jag upp de sköna damerna i Mahjonggruppen....spelet går sisådär.
Får vänta till kvällen och räta ut en del frågetecken som det här snabba gänget inte riktigt hinner med att förklara för mig. se forts nedan.......
 
 
 
För andra året i rad anordnas bla i samarbete med Svenska Konsulatet Nordic Design & Innovation Week.
Idag är det Sveriges dag.
 
Jag börjar med att mingla runt och ta en titt på utställningen med 16 olika plagg från Nordiska designers och företag  -  alla producerade med hållbara material och metoder.
 
 
H&Ms fantastiskt söta spetsklänning
 
 
Fillipiia K coolt urbant
 
 
Seminariet handlar om Bärbar Teknologi vilket kan vara en hel del som kontaktlinser, mer eller mindre snygga armband som mäter diverse värden i kroppen, olika skyddskläder  eller tex  hörlurar.
 
Intressant föredrag av företaget Zound som under namnet Urbanears på bara några år sålt miljoner av sina färgglada och snygga hörlurar.
Äger själv ett par MEN löpte inte linan ut utan valde lite fegt ett par svarta.
 
 
På kvällen har  Herrn och jag bjudit in några vänner på middag och nybörjarMahjong .
Till vilka jag ännu anser att jag hör.
 
 
 
Vår väldigt TÅLMODIGA ¨ fröken ¨lär ut alla turer, svarar på alla våra frågor om HUR och VARFÖR  samt inte minst lotsar oss  igenom det  rätt FÖRVIRRANDE  sättet i hur man
beräknar sina poäng.
 
 
Till slut sitter regler,strategier och poängberäkning och vi får till några spännade rundor helt på egen hand.
Kvällens storvinst  uppgår till hela 2 kr för vinnaren av omgång tre.
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer

  • Anneli säger:

    Hej Marianne,

    Har mina mail gått fram till dig? Nu har jag läst på din blogg! Hoppas du får en bra resa till Stockholm. Här är det novemberväder men inte så kallt i alla fall.

    Hälsningar från hela familjen

    Svar: Hello dearKul att du tittar in här och uppdaterar dig. Jodå jag har fått dina mail...ALLA på en gång . internet har varit mer än bedrövligt i några dagar. Kanske beror det på STORMÖTET i Peking, kanske beror det på ngt annat....vem vet i detta oberäkneliga men charmiga land. Nu har jag kommit till Stockholm för några dagar. Känns jättekul.
    Hälsa hela familjen
    Kram
    Marianne
    M W

    2014-11-11 | 15:17:15

Kommentera inlägget här: