stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

En bloggares belöning

Kategori: Allmänt

 
Åh vilken vecka !!!
 
Vännerna har tagit tåget och åkt på en tvådagarstrip till Peking.
 
 
Tur var väl det.....för något strålande värdskap hade vi de senaste kvällarna inte kunnat leva upp till. 
Herrn och jag har haft några otroligt intensiva arbetsdagar...han med besökande kollegor och kundaktiviteter.
Jag och mina kollegor har slitit med lååånga bilköer, sjukdomar och att få trilskandes men viktiga detaljer på plats.
 
NÖDEN är uppfinningarnas moder ....tror aldrig att det passat bättre in än på denna röriga med ändå väldigt roliga vecka.
 
 
Har bevistat ett par verkligt intressanta föredrag .
 
Handelsbankens chefsekonom Jan Häggström delger här  sin syn på  aktuella ekonomiska läget i Kina, US och Europa.
 
 
Var även på en workshop som diskuterade och identifierade utmaningar i att göra affärer med hållbarhet och socialt ansvarstagande som ram utifrån FNs konventioner om mänskliga rättigheter.
 

Bland annat John Morrisson , Institute for Human Rights and Business - www.ihrb.org  som listade  Top Ten Emerging Issues där  tyvärr svenska bärplockarindustrin kvalade in......

 
....och HM  som engagerat berättade om sitt hållbarhetsarbete i Kina.
 
 
Till en bloggares belöning hör förstås ni, mina fina läsare....och kryddan i blogglivet är kontakten med er.
 
 
Således blev jag väldigt glad när en av mina läsare skrev och berättade att hon skulle komma på besök till Shanghai och frågade om vi inte kunde träffas.......Såklart
 
Idag åt vi lunch tillsammans Element Fresch......hade hur trevligt som helst..... visade sig  också att hon även var  stor Italienfantast . ME LIKE
 
Mötte upp Herrn för vi skulle på möte i dottern skola
 
Ser detta.......wow rena rama bussterminalen ...men icke det är alla skolbussarna som står startklara för att susa hem  med ungarna efter skoldagen slut.
Imponerad , vilken aparat att ratta, fniss........har  bara aldrig tänkt på det förut ...räknade till 50 st!!!
 
 
 
 
♠♠♠♠

Kommentarer

  • Grandma säger:

    Har aldrig upplevt att du tappat koncepterna även i den värsta stress så jag förstår att ni seglade er igenom även detta med flaggan i topp.


    Svar: Skönt med någon som tror på en....har inte varit mkt av den varan de senaste dagarna. Bara massa kistligheter och en ,just nu, lite missnöjd uppdragsgivare. Vi arbetar dock vidare med målet att leverera kvalité men jag måste erkänna att jag åhh vad det ska bli skönt när den här veckan är över. Kram
    M
    M W

    2014-11-02 | 13:00:30

Kommentera inlägget här: