stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Sköna Söndag då vännerna åker och kommer

Kategori: Allmänt

 
Vännerna håller stilen och kör hårt in i det sista , ha ha
Således hinner vi med en vända i simhallen och gymet innan taxin anländer och stora puss- och kramkalaset utbryter när de vinkas av.
 
 
Usch...tycker alltid det är så vemodigt när våra gäster lämnar.....blir såååå tomt hemma.
 
Inte blir det bättre av att dottern måste sitta och plugga och Herrn gå till kontoret och jobba några timmar.
Själv tar jag min sedvanliga hög av tidningar under armen och traskar iväg till Starbucks för en eftermiddagskaffe i lugn och ro.
 
 
Går vidare till nagelfixeriet och naprapaten.....som gjort underverk med min rygg.
 
Betydligt gladare känner jag mig några timmar senare
då vi möter upp nästa par besökande vänner för middag.
 
 
Sonen pluggar i Hanzhou som ligger ca en timma från Shanghai och hans pappa är och hälsar på.
Tillsammans har de besökt HongKong och Shanghai.
 
Goda xialongbao, massa glada skratt och dråpliga historier från kinesiskt studentliv.
 
GOD NATT
 
 
 

Kommentarer

  • Grandma säger:

    När har du tid att jobba?

    Svar: ha,ha jag arbetar stenhårt från tidig morgon till sena kvällen....övriga dagar är det dock bara sus och dus.Kram
    M
    ps hoppas snön har försvunnit tills jag kommer nästa vecka
    M W

    2014-11-07 | 09:17:53

Kommentera inlägget här: