stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Bloggträff

Kategori: Allmänt

 
Härommorgonen hade vi Bloggnätverksträff på trivsamma Sunflour.  
 
 
Som vanligt pratade vi lite om ditten och datten .....tex om en bloggs livslängd.
De flesta av oss börjar blogga för att vi blir så överväldigade av Shanghai när vi kommer hit och vill dela med oss av alla intryck. Men livet, precis som i Sverige , har en tendens att bara rulla på och vardagen smyger sig på här också med rutiner och vardagsbestyr....är det kul att skriva om eller för läsarna att läsa ?
Några känner att de efter sommaren har hamnat där och funderar nu på att stänga ner sina bloggar.
 
Jag tillhör  inte en av dem.
Tycker fortfarande att jag får så mycket inspiration  bara av att gå ut genom dörren och att det är väldigt roligt att skriva om .
Blogg. se erbjuder besöksstatistik .Jag kan inte se vem som läser men jag får reda på hur många unika läsare som varit inne....och hittills är ni  ett antal som verkar vara relativt trogna för de dagliga besökssiffrorna  
ligger på en ganska jämn , ja tom en lätt ökande nivå.
SUPERGLAD är jag för det.
Extra kul också när ni skriver till mig..
Kommentarerna kommer till mig först och jag avgör om de ska publiceras. 
Även om det är roligare när jag vet vem som skriver kan ni också välja att vara anonyma om det känns bättre
 
Jag säger det igen...KOMMENTERA eller FRÅGA  gärna vad ni vill  det är så KUL när ni hör av er.
 
 
 
Tyvärr var det inte bara skratt och mys denna morgon.
Vi fick i veckan det enormt sorgliga beskedet att en av medlemmarna i vårt lilla nätverk alldeles, alldelse för tidigt gått bort.
 
R.I.P
 
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer

  • pernilla säger:

    Fortsätt!
    Det så kul att följa dig och de andra. Både i den vanliga vardagen och lite mer speciella händelser. Och framför allt som gammal shanghaibo, att uppleva platser och ting igen.
    Själv har jag lite paus just nu, inte på grund av stiltje utan för att det händer lite för mycket här hemma ;)
    Kram

    Svar: Tusen tack för din fina hälsning och jag säger det samma.....när du kommit tillrätta i nya huset mm ...fortsätt och skriva ,det är så roligt att läsa din blogg.Hälsningar
    M
    M W

    2014-10-23 | 06:29:43
    Bloggadress: http://www.genommittnyckelhal.blogg.se
  • Eva Peva säger:

    Vi tycker att din blogg är mycket kul och intressant att läsa, fortsätt så, även mycket lärorik läsning. Här vankas middag hos min bror och högskoleprov på lördag. Vi känner oss lite lost, vi ska ju inte långt bort som vi brukar. Kram E & A

    Svar: Tusen tack för er fina hälsning och jag blir så glad. Förstår att det känns märkligt att inte åka iväg....är väl första gången på 10 år eller så??? Ni får njuta av fina hösten i storstan istället. Trevlig helg och Kram från mig .M
    M W

    2014-10-23 | 22:11:58
  • Grandma säger:

    Jag är mycket tacksam över din blogg. Den ger mig hela tiden intressanta nyheter om Shanghai men också det kinesiska kulturlivet. Btw, såg häromdagen ett tv-program om tidig kinesisk folkkonst och buddhistisk dito i Dunhuang, där även terrakottaarmén är stationerad. Mycket sevärt!

    Svar: Tack snälla mamma för dom fina orden och det känns bara så kul att jag vet att du läser och tar del av vad vi gör precis som jag gillar att läsa dina inlägg på FB . Jag önskar att A och B också kom sig för att läsa bloggen . Tror att särskilt A skulle tycka det var kul ....men men... man kanske inte kan lära gamla hundar sitta .Vi tänker i vår åka och se Terrakottaarmen i Xian. Dunhuang som ligger utmed Sidenvägen verkar också spännande med sina 400 handgrävda grottor där många gjorts till fantastiska tempel ... Ja här finns verkligen otroligt mycket att se . Hoppas Dino får härliga dagar på landet och du lite avkoppling utan att behöva passa honom. Trevlig helg, M
    M W

    2014-10-24 | 13:59:50

Kommentera inlägget här: