stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Sköna Söndag och Game,Set,Match

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
Alltså...vi är lite sena på bollen men denna söndagmorgon börjar Herrn och jag äntligen titta på House of Cards.
Två avsnitt hinner vi med .
Wow... vilket drama.....det här lovar verkligen gott
 
 
 
Nä nu måste vi stiga upp . Herrn går ner till gymmet .
Bra luft och härligt väder så jag springer istället  min vanliga runda.
 
 
I ¨ vår ¨ park pågår paviljongbyggnationer inför  Fashion Week som snart drar i gång .
 
 
 
De mörka regnmolnen drar bort och solen kommer fram . 
Trots att vi är inne i oktober blommar det fortfarande.
 
 
De här härliga  damerna är mina största supportrar. Jag passerar dem tre gånger på min runda och de hejar, tummenuppar och bjuder mig på te men det tackar jag nej till och stannar bara till för att ta en fin bild på dem.
 
Vid lunch blir vi upphämtade av vännerna och åker med dem ut till Qizhong Tennis Stadium.
 
 
Idag spelas finalerna i herrarnas dubbel och singel i Shanghai Rolex Masters
 
 
 Medan vi väntar att matchen ska börja sitter vi och njuter i solen....ja förstås inte alla ! 
 
 
Som vanligt är uppfinnigsrikedomen stor  bland publiken att hitta olika sätt att skydda sig från solstrålar .
 
 
 
 Själv använder jag den mer traditionella lösningen och köper en KEPS med Shanghai Masters logga.
  
 
Dubbeln spelas mellan amerikanska tvillingarna Bryan och fransmännen Bennetau och Roger och vi får se en spännande tresettare där bröderna till slut står som värdiga segrare.
 
 
I pausen tar vi med oss lunchen ut i parken utanför stadium......men därute  BLÅSER  vi nästan bort , spår  av tyfonen Vongfong som stökar till det borta i Japan  , så  rätt snart  väljer vi  att gå in igen, ha ha 
 
 
.......BARA i Kina
 
Moet är stor sponsor i turneringen och det finns flera champagnebarer i foajen......hm vore gott med ett glas innan nästa match...... men nix pix se det går inte .....säljs bara HELA flaskor !!!
 
 
 Snopna får vi nöja oss med gott kaffe.....som däremot...till min glädje ... kommer i ovanligt stora muggar.
 
 
Stämningen vässas upp
 
 
Taket dras igen och arrangarörerna dundrar på med musik och värsta rockkonsertbelysningen.
 
 
En riktig rysarmatch väntar.
Simon spelar bra som tusan och Fedrerer får verkligen kämpa.
Efter två enormt spännade set vinner han matchen med minsta möjliga marginal.
7-6(6), 7-6(2)
 
 
Federer går därmed upp till nummer två i världsranking efter Djokovic.
 
 
 GOD NATT
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tre kommentarer:

    HoC superbra serie, vilka vändningar inte alltid så najs.
    Gillar bilden med "blåst" på lunchbreaket, hur kul som helst.
    Träningsresa i Thailand i mars? kan du ta ledigt?
    Kram E

    Svar: Låter himla kul med träningsresa......hör av dig. Herrn är på outing med sina kontor så jag är solokvist i helgen, trist men har lite att pyssla med inför besökarna nästa vecka. He så skönt på landet och hör av dig om resan. Jag är på .
    Kram
    M
    M W

    2014-10-15 | 10:58:26

Kommentera inlägget här: