stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Äntligen fredag och min Julledighet börjar

Kategori: Bangkok

 
Sååå skönt efter denna intensiva höst.
Idag börjar en lång och härlig julledighet.
Rivstartar med en tjetripp till Bankgkok.
 
 
Trots att jag steg upp i gryningen så tar det sin lilla tid att komma hit.
4.5 timme ....halva tiden jämfört med  från Sverige 
MEN
det känns som om det är nära ....glömmer bara bort hur stora avstånden är här i Kina.
Resan går jättebra. Immigration tar en timme . Dock inget att säga om det i högsäsong....alla luckor är öppna och personalen betar flinkt av kön.
 
 
Får gladaste taxichaffissen. Han skrattar och skrockar gott åt alla vilda omkörningar på motorvägen.
Jag är glad för att det finns fungerande säkerhetsbälten bak  och TUR att bilen är rejält välsignad med såväl vackra gudabilder som offrade sedlar upptejpade i biltaket ....ja jag vet..... jag ska inte häda men lite fnissig blir man allt.
 
 
Pågår stort cykellopp . Bike for Dad ....vilket inte är käcka pappor som rullar fram på stan gator utan är ett lopp tillägnat Hans Kungliga Höghet.
Gatan till mitt hotell är avspärrad . Jag hoppar av och går sista biten.Fullt med entusiastiska suportrar och små serveringar som  kantar cykelvägen . Passar på och  stannar till för lunch
 
 
Enkelt, kryddstarkt....phu ...men väldigt gott.
 
 
Service i mästarklass.
Killen här kommer SPRINGANDE  nerför backen för att hjälpa mig med väskan.
Tackar, tackar men nu har jag ju bara fyra tunna klänningar , en baddräkt och ett joggingset däri så den är verkligen inte tung.
 
 
Sen eftermiddag men solen värmer skönt.
Härligt med ett dopp i poolen. 
 
 
 I skymmningen går jag ner till baren.
Ljumm härlig vind nere vid floden. Vädret är helt underbart.
Väninnan ska komma inresandes från Hong Kong.... men först om några timmar.
 
 
Sitter i baren och pysslar , njuter av den vackra solnedgången och .......ja , ni vet hur kul jag tycker det är att ha ett internet som fungerar.
Jag uppdaterar FB och kan äntligen kolla mitt Instagram . Kommenterar andras bilder som jag tycker om och lägger ut några nya  .......bägge medierna ej tillåtna i mitt nuvarande hemland.
NOT GILLA
Laddar ner radioprogram, tidningar och annat som är så svårt hemma.Står mest bara och rullar.
MEN
nu dax att gå och äta middag.
 
 
 ♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: