stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Far och Flyg

Kategori: Bangkok

 
Sista frukosten ....ja mer då lunch , ha ha ...vi är inte alltför snabba upp på morgonen....men så står vi oss också för resten av dagen.
 
 
 
 
 
Ni kanske kommer ihåg att jag nämde innehållet i min resväska...tunna klänningar , baddräkt OCH joggingset....hm det sistnämda har inte kommit UR väskan en enda gång!!!
 
Det förstnämda  har vi dock nyttjat så snart vi kunnat.
Min badnymf till väninna behöver väl inte jogga ihjäl sig precis men jag .....behöver det desto mer , ja ja får ta det i veckan. Träning med Frankie är faktiskt bokad i morgon . Får be honom om en hårdkörning.
 
NU
vill jag bara njuta.
33 grader, ljum vind och sol lockar mer .  Vi väljer att tillbringa  vi de sista sköna timmarna vid poolen.
Det är faktiskt 18 år sedan jag sist besökte Bangkok ......och det kommer INTE dröja lika länge igen.
 Är en riktig härlig stad .
 
 
TBAX
hemma i Shanghai.
Vår gård har fått fin julbelysning och glimmar vackert när det mörknar.
 
 
Ingen tid för såsande idag, upp tidigt, arbetar några timmar , hårdkörning med PTn....jag lovar ..... och sen ¨terminsavslutning¨ i trevliga bokklubben och värdinnan överraskar oss med Julbord.
Vi snapsar , sjunger Hej tomtegubbar, äter gott och pratar bok.
 
Tidig hemgång för mig eftersom jag återigen ska upp i gryningen. 
Packar om.... tunna klänningar ut..... varma tröjor in.
Kommer ut till flygplatsen samtidigt som vakterna har sin morgondrill.
Är poppis här att samla personalen varje morgon för genomgång . Dessa brukar avslutas med att alla i kör skriker någon form av ramsa. Antar att det handlar om att dagen ska vara bra  och generera god business......ja för säkerhetsvakterna kanske det mer handlar om smidig hantering av köerna än business, ha ha
 
 
Spännande.
Jag får åka i det sprillans nya planet  Airbus A350XWB.
Enligt Finnair är de det första Europeiska flygbolaget som har fått modellen levererad.
 
 
Supersnyggt i kabinen, fint ljus, skön rymd , större benutrymme och bra förvaringsplatser.....
 
 
... planet är även mer bränslesnålt och betydligt tystare.

MEN
 
Finnair skryter med nya top of the line  underhållningssystemet ......tja men vad hjälper det när de inte förnyat innehållet . Samma gamla avsnitt av de mest poppis TVserierna och endast några enstaka  nya filmer....jag flög senast i november och i princip har inget hänt i utbudet sedan dess.
Bagatellartat  förvisso men  vid flygning i nästan 10 timmar är det kul att kunna födriva tiden.
TUR
att jag har några egna filmer med och nya nummer av tidningar nedladdade.
 
 
Nya kartan med info om flygrutten är i alla fall jättefin.
 
 
ALLTID
lika pirrigt att gå där i gången och hälsas välkommen till fina
STOCKHOLM
 
 
 
♠♠♠♠

Kommentarer


Kommentera inlägget här: