stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

En ny Julvana

Kategori: Stockholm

 
 
Mycket jul nu.....men det är förstås syftet med min tripp...att fira jul....även om det är några dagar för tidigt ...ihop med sonen och La famiglia.
 
 
Så för andra året sedan min flytt till Shanghai samlas vi i vackra  Villa Godthem .
 
 
I år för jullunch på en lördag så även sonen, bror och svåger kan vara med.
Krävdes lite pyssel att få loss alla mitt i julruschen men tack vara att brors fina dotter ställde upp och passade systers gulliga små tvillingar ....fick vi till det.
TUSEN
tack för det vännen.
 
 
Miljön här är helt underbar. Smakfullt och stämningsskapande dekorationer, väldigt god mat och trevligt  bemötande .....
 
 
.... till och med sänker de volymen på julmusiken när jag ber om det.
Innan  sitter  vi vid vårt bord och SKRIKER till varandra ......så jag frågar ...och de sänker!!!
Verkligen inte vanligt ....oftast blir det kundokänsliga svaret ...att det SKA vara så här.
TUMMEN 
upp för Villa Godthem
 
 
Mamma och systrarna plockar på sig av godsakerna.
 
 
Sonen....som aldrig vill vara med på bild.... agerar fotograf och lyckas få till EN bild där alla huvudena syns och ingen blundar.
Trixigt det där med gruppbilder.
 
Vi sjunger julsnapsisar, äter gott, pratar , pratar , pratar .....är ju inte ofta vi kan träffas allihop så det gäller att bränna av allla områdena i rask takt.
Systers nya hus och renovering GRANDE, brors häftiga verandabygge med hot tub samt ny coolt bilköp, systers nya fina elrullstol, mammas lyckade operation , sonens funderingar kring framtiden och svågerns för närvarande ickebyggnadsplaner!!!. 
Ja hur mysigt är inte detta så säg?
EN gång ingen gång, TVÅ gånger är två gånger,....TRE gånger en vana 
Ja där vill vi vara ...att detta ska vara vår vana.
 
 
Mätt och belåten strosar jag runt på stan för att kreera aptit till nästa event.
Middag hos fina vännerna.
Min uppgift är att ta med efterätt......blir lätt och fluffig passionsfruktstårta från NK bageriet  ...helt rätt , ha ha.
 
Mycket trivsam kväll med gänget .
Wow  , vilken fin dag.
 
GOD NATT 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: