stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

En lååååång resdag

Kategori: London

 
På inflygning över ett eftermiddagsoligt och vintervackert Stockholm ......men hinner bara med en kopp kaffe på Arlanda.
Stockholm får vänta några dagar för nu fortsätter färden mot London.
 
 
Så efter att ha varit på resande fot i 22 timmar och bara slumrat till lite då och då i flygplansfåtöljen
är jag framme vid trevliga The Ampersand Hotel .
 
 
Ligger i nice South Kensington.
 
Borde väl egentligen gå upp på rummet och sova men det lockar inte alls .....slår mig istället ner i The Drawingroom för en kaffe och genomgång av dagens tidningar.
 
 
TVn står på i ett hörn och på BBC hör jag att Stefan Ingves i Sverige chockat omvärlden med att sänka till negativ styrränta.....oj oj oj.
Då  är vi i samma klubb som Schweiz och Danmark då.Spännade att följa vilka åtgärder som kommer att tas till  för att höja inflationen.
 
Eftersom min stiliga sonen  dessvärre inte vill vara med  på bild i bloggen lånar jag istället in denna från chic.se 
 
Får, med någon minuts marginal innan dygnet går över i ny dag, tag i sonen och får äntligen önska honom
STORT GRATTIS på hans 23 årige födelsedag. 
 
Gäsp, nu är jag slut som artist och den otroligt sköna sängen väntar.
 
 
GOD NATT
 
.....och för er ,som precis som jag, inte har koll på alla engelska uttryck  kan jag berätta att  ampersand  är ordet  för OCHtecknet .
 
 

 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Jo då! Vet vad ett ampersand är! Faktum är att jag direkt började leta på fasadbilden av hotellet efter ett. Och det heter så på svenska med men används kanske inte så ofta.
    Här hos mig står ett över en meter högt ampersand i mitt ena fönster, maffigt!

    Svar: Coolt !!!Låter som ett typiskt ord för korsord eller frågetävling.
    Trevlig helg
    M
    M W

    2015-02-13 | 17:24:38
    Bloggadress: http://www.brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: