stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Parkteatern

Kategori: Stockholm

 
Återbesök för att checka statusen på ¨finputsningen¨
 
 
Bilden ser inte helt ljus ut....inga större trubbel men min läkare vill att jag kör en kur med antibiotika och jag får ny tid för check up om en vecka.....således kan jag ännu inte resa iväg. Bara att inse att läkningen kommer ta tid.
 
 
Tröstar mig med att det kunde vara värre och stannar till för en fräsch smörgås på trivsamma Cafe Karla.
 
Glad att se att de sedan mitt förra besök i februari omprövat sitt ANTIDATOR beslut och nu erbjuder wifi.....dock med en lapp på väggen  som hänvisar datoranvändare att sitta vid platserna i fönstret!!!......inte mig emot men en märklig uppmaning särskilt tidigt på morgonen då det är rätt folktomt men men ......SKA jag bli irriterad eller inte ?
Väljer det sistnämda , ha ha eftersom det ändå är ett mysigt ställe. 
 
 
Väninnan och jag har bestämt att se Parkteaterns From Sammy with Love i Rålambshovsparken.
Går över till henne strax innan 6.
På grund av mitt tillstånd kan vi inte cykla, vilket vi annars ALLTID gör , utan väljer att ta bussen till Västerbroplan.
När vi kommer till 1ans hållplats står det ...väntetid 36 minuter.....KAN inte stämma tänker vi eftersom de blåa bussarna går med ungefär 6 minuters mellanrum.....OCH det gör de....dvs på ANDRA sidan Sturegatan ...där kommer buss på buss.
Vid vår hållplats tickar de 36 minutrarna  på displayen SAKTA, SAKTA ner och först efter minst 45 minuter !!!  kommer till slut en buss.
 
 
Vi kommer förstås rejält försent.
Föreställningen har redan börjat och det är smockfullt med folk.
 
 
Vi slår oss i alla fall ner och äter upp den goda salladen som väninnan köpt med.
Ljudet är det inget fel på så vi hör vad som sägs på scenen men ser INGENTING. 
 
Kvällen är vacker men lite kylig där i skuggan.

 
Vandrar runt  på området för att se om vi hittar någon liten lucka någonstans.
 ICKE
vi lämnar och åker hem .
 
Jättekul att PARKTEATERN är poppis och  till nästa gång får vi lägga till en timme så att vi också får en bra plats.
 
♠♠♠♠

Kommentarer


Kommentera inlägget här: