stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Vädret NOT gilla

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
Alltså
det här VÄDRET, fy och usch.
Inte bara det att det regnar utan mest för att det är såååå KALLT.
 
 
Ja jag vet egentligen ingenting att hetsa upp sig för . Finns inget dåligt väder bara dåliga kläder...men det är just det ....VEM vill gå i tjocktröjor och långbyxor för att inte frysa när det är SOMMAR.
Är väl extra kranky eftersom jag den här sommaren  måste tillbringa lite längre tid än tänkt i Stockholm innan jag kan åka iväg till Italien.....som jag LÄNGTAR.
 
TUR 
att kvällarna oftast är finare än dagarna.
Vännerna och jag tar båten ut till Storholmen för grillmiddag.
 
 
TUR
att de här Herrarna är mästare på att grilla .
Här brassas det  på för fullt och på gallret ligger  lamm som blev vansinnigt gott.
 
 
TUR
också att fina vänner finns att tillbringa trivsamma stunder med.
 
 
 
TUR
för herrarna att vår värd just erhållit en låda med kvalitetscigarrer som de kan avnjuta i solnedgången.
 
 
 
TUR
 
att jag fått förmånen att växa upp  här ( trots dåligt sommarväder, fniss ) och inte hamnade vid Bombay Beach.
Har svårt att somna när jag kommer hem , tänker på att väninnan tipsat om en intressant dokumentär.
Ser den starka filmen på SVT PLAY om invånarna i ett av Kaliforniens fattigaste områden.
 
Se den.
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: