stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Skön Söndagsmorgon

Kategori: Stockholm

 
Tidig morgon och ett STRÅLANDE väder .
Första dagen sedan jag anlände till Stockholm som det känns att det är sommar ....och inte höst.
 
 
 
Väninnan och jag kör vår vanliga söndagsrunda runt Djurgårdskanalen.
 
 
På grund av min ¨finputsning¨ blir det ingen jogging de närmaste veckorna utan jag sätter lurarna i öronen och lyssnar på  Sommar med Lena Olin medan jag istället raskt promenerar de 5 km.
Väninnan som är i fräschare form springer dock som vanligt.
 
 
Slås av hur OTROLIGT vackert det är här.
 En ynnest att få ha tillgång till en så här fin promenadslinga.
Jag gillar verkligen vårt liv i Shanghai men himmel vad jag saknar DETTA......
 
 
Luften, färgerna, renheten, det vackra och naturen SÅ tillgänglig........Stockholm är BÄST.....
 
 
.....rättare sagt vore bäst om det inte vore för vädret ....NOT GILLA
Ja idag är det förvisso underbart men redan i morgon ska det tydligen bli mulet och svalt igen .Bu!!!
 
 
Så det gäller att passa på att NJUTA  idag.
Väninnan har sprungit klart och med varsin kaffe i handen slår vi oss ner  på bryggan vid KMK .
Sitter och babblar en lång stund.
Vi har inte träffats sedan i februari och mycket har hänt sedan dess på jobb och familjefronten.
 
 
 
NU 
dax att gå hem för en dusch sen Brunch med sonen.
DÄREFTER
hade vi planerat att han skulle hjälpa mig och  putsa mina fönster
MEN
se det tar vi en annan ( mulen )  dag, ha ha
 
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: