stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Verbatim hos mig

Kategori: Läsvärt

 
Försöker alltid få till en träff med mina trevliga ladies i bokklubben Verbatim när jag är i Stockholm.
 
 
Häromkvällen åt vi middag hemma hos mig  och diskuterade de fascinerande historierna om bacha posh dvs afghanistanska flickor som kläs ut till pojkar ....och vad det innebär för deras och familjernas liv.... från boken De förklädda flickorna i Kabul , skriven av journalisten Jenny Nordberg .
 

 
Det är väldigt sällan som vi tycker lika om böckerna vi väljer dock uppskattar vi alla att läsa historier  där vi även lär oss något om landet , kulturen eller människorna i berättelsen.
MEN
den här gången var vi rörande överens .
Inte världens bästa språk eller uppbyggnad men ett så intressant och spännnade fenomen.
Säger bara ....LÄS !!
 
 
Jenny Nordberg har även skapat en websida där hon samlat mer information i ämnet.
http://bachaposh.com
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer

  • Grandma säger:

    Om du har boken i Sthlm lånar jag gärna den.

    Svar: Tack för en trevlig dag.ja jag har den här ...tar med den när vi ses nästa gång.Kram
    M
    M W

    2015-06-27 | 07:04:30

Kommentera inlägget här: