stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Blommande träd

Kategori: Shanghai

 
På torget i vårt kvarter sitter ännu  belysningen kvar på träden och skaper  med sitt vackra ljus en vinterlik stämningen om kvällarna .
 
 
 
 MEN 
som vanligt har den segrat.....ja VÅREN alltså.
 
Plommonbloms Festival  bild från Shanghai Daily
 
I  förra veckan slog plommonträden ut och i helgen vallfärdade Shanghaiborna till  alla de festivaler som pågår i parkerna runt om i stan för att njuta av blomsterprakten och den fina doften.
 
 
När jag nu ikväll promenerade hem från kontoret såg jag att också Magnolian börjat blomma.
 
 
Så trots lite krispiga mornar och kyliga kvällar, nu  ÄR den här .
Solen värmer gott dagtid , det fina ljuset är åter och i buskar och träd kvittrar fåglarna  för fullt.
 
 
 
ENJOY
 

Kommentarer

  • Grandma säger:

    Det är ju underbart att en sån receptiv person som du har hamnat i Shanghai och dessutom delar med dig av alla intryck. Jag läser girigt alla dina kommentarer. Det stärker mig i vardagen.

    Svar: Tusen tack och jag är himla glad att jag har en sådan trogen läsare. Det värmer och känns fantastiskt bra att du är med mig i vardagen här .Må så gott.Kram från oss alla
    M
    M W

    2015-03-15 | 08:54:17

Kommentera inlägget här: