stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Intresse : Äta och laga mat

Kategori: Shanghai

 
Ni som läser stockholmshanghai vet att mina inlägg kretsar rätt mycket kring god mat.
Jag älskar både att laga till och äta god och spännande mat , testar gärna nya rätter......ja inom rimliga gränser förstås, här i Kina kan det ibland bli LITE för spännnande på tallriken så man får se upp.
Att dessutom dela tillagning och måltid med andra likasinnade är en given ingrediens, fniss ,  till trivsam samvaro.
 
 
 
På agendan idag står bägge aktiviteterna .
 
MEN
först vinkade jag av väninnan som nu åker några dagar till Hong Kong för att möta såväl sin fina man som våra gemensamma vänner .
 
 
Kollegorna och jag hade alltså idag det delikata uppdraget att proväta menyn och smaka av vinerna .......till  en stor  fest som vi ansvarar för .
 
 
Japp ,  jag kan lova att inte lär de 200 gästerna bli besvikna .
Ypperligt tillrett och välkomponerat.
 
På kvällen är det så dax för MIG att dra på kockluvan.
 
 
Svenska klubben har bjudit in till Chinese Cooking Class.
 
 
Vi delades in i  två lag, mitt hette Pink Rabbit, som hackade ( det är väldigt MYCKET hackande i kinesiska köket ) och tillredde fyra rätter vardera.
 
 
Duktiga kockarna kom från South Beauty som har några välrenommerade restauranger i Shanghai.
 
 
Förutom de åtta rätter som de bägge lagen tillredde rörde kockarna snabbt ihop fem till!!
Man behöver aldrig gå hungrig från en kinesisk måltid .
 
 
 
GOD NATT
 
 
 

Kommentarer

  • Grandma säger:

    Du är iaf jättesöt i kockmössa.

    Svar: Ha, ha det ska vara en mor att tycka det. Tackar.Kram
    M
    M W

    2015-03-31 | 18:30:33

Kommentera inlägget här: