stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Min vita Skönhet

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
Är ute och vandrar på stan.
Lyssnar på en intervju i Värvet med konstnären Lars Lerin.
 
Det måste vara ett tecken......för jag tittar in genom en öppen dörr ......och ser DETTA!!!!
 
 
Åh ...blicken . Jag blir helt tagen. 
 
 
 
 

Jag hade lyckats ramla på ett galleri som precis  hade en finfin utställning med fotografen Li Gangs fantastiska bilder av vildhästar i Mongoliet.

 

Fotografen som är född i norra Kina och således van vid kyla  har under  tre vintrar följt med männen från triben som vaktar hjordarna när hästarna  förflyttar sig. 

 

I minus 30 grader och tuffa snöförhållanden har Li dokumenterat  hästarna vandringar och skapat makalöst fina bilder.  

Och ja ....den vita skönheten blev min .
 
 
Vill ni läsa lite mer om Li Gang eller se fler av hans underbara fotografier....
klicka på nedan länk och artikeln från DailyMail.
  
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: