stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Härlig lördag...... eller faktiskt inte

Kategori: Shanghai

 
Vaknar, slår på TVn och möts av nyheten om de otäcka terrordåden i Paris.
 
 
Klockan 8 har jag tid i gymmet med Frank.....är inne i ett riktigt  bra flow just nu vad gäller träning .
Han har förstås också hört nyheten och vi är bägge rätt ofokuserade idag och pratar  ( om vad som hänt ) betydligt mer än vad vi brukar mellan de olika momenten och när jag har vila                                                                                                                           är han DIREKT på mobilen för att kolla senaste uppdateringarna.
 
 
Herrn och jag tar en tur till blomstermarknaden för att fixa nya orkideer till stora krukan.
 
Samma syndrom här som när man åker till  IKEA !!!!....vi köper ALLTID något mer än vad vi åkt hit för och fullastade står vi någon timme senare och vinkar utanför för att få en taxi.
 
 
Lastar in allt i bagageutrymmet samt på sätet bredvid mig bak...Herrn hoppar in fram . 
 
Jag dåsar till där bak och är därför inte helt säker på vad som hände men helt plötsligt kränger vår bil  till  då den nästan blir prejad av en annan bil och det smäller till på högra sidan.
 
 
Två bilar till verkar ha varit involverade för de stannar framför oss .
 
 
Polisen ...och en hel del nyfikna.... kommer på stuberten.
  
Ja då vår taxi tappat fronten kan den inte köra därifrån så bara för oss att lasta ur allt igen och försöka hitta en ny bil.
Samtliga tre inbladade bilarna fick skador men varken vår chaufför, vi själva eller någon  av passagerarna i de övriga bilarna , vilket känns skönt.
 
 
Väl hemma igen ägnar jag en stund åt planteringen, tar sen en dusch och börjar därefter  leta efter en bra restaurang så att vi kan äta lite gott innan kvällens balett Anna Karenina.......
 
 
....tar fram biljetterna 
OCH
upptäcker att tyvärr började föreställningen kl 2 på em och
INTE 
klockan 7 som jag var inställd på. Grrrrrrr 
 
Så himla trist. Åh vad jag blev besviken. Hade verkligen sett fram emot att vi alla tre skulle få se gästspelet från St Petersburg.
 
JAHA
ingen mening att  sitta hemma och gnissla tänder åt sådant vi inte kan göra något åt .
Vi går istället och ser nya fartfyllda James Bond, Spectre.
 
 
Innehåller de vanliga 007  ingredienserna .
Helt enkelt bra och spännande underhållning.
 
 
 PearL Tower strålar under kvällen i de franska färgerna för att hedra offren och visa Shanghais stöd till Paris.
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: