stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Hanoi de blå små pallarnas stad

Kategori: Vietnam

 
Förutom den intensiva trafiken är det andra bestående intrycket av Hanoi.....de små blå pallarna.
 
 
De används att sitta på och som bord för öl eller te som ALLA  sitter och smuttar på HELA tiden.
 
 
Businesskillar, byggjobbare, gamlingar, unga piffiga tjejer, familjer ....etc etc 
 
 
...och ja pallarna kan även vara röda ...eller..gula
 
 
......trottoarerna används för ALLT ....utom egentligen att gå på .....vi fotgängare ...vi går mitt i gatan.
 
 
Varhelst det är en liten affär eller hål i väggen matställe.....blå pallar redo för gästerna
 
 
Flexibelt......aldrig behöver de säga nej ni får inte plats för det är FULLSATT .
 
 
Hmmm......för min del är jag mest orolig för två saker
1. att jag inte ska komma upp igen om jag väl sätter mig ner
2. att den lilla pallen ska vika sig av min rätt massiva tyngd, fniss
 
 
Således väljer vi en av de få cafeer som har mer NORMAL setting , till exempel hippa Cong Caphe
 
 
Tar bara kontanter......servitrisen hänvisar till en ATM längre ner på gatan.
Herrn  ser mycket tveksam ut och säger tack men nej tack....undrar varför ???.....ser väl gediget ut !!
 
 
Finns en bank i kvarteret bredvid ...good . Känns av någon anledning säkrare  och vi får ett gäng sedlar i handen.
 
 
Således kan vi med beblanda oss med Hanois mest coola ungdomar........
 
 
Tack vare fina dottern smälter vi också in.
 
♠♠♠♠

Kommentarer


Kommentera inlägget här: