stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Härlig höstlördag

Kategori: Stockholm

 
Herrn stiger upp tidigt och kör ner mot Nyköping för att sammanstråla med sitt jaktlag.
( ......samtidigt som sonen kommer hem efter kvällens party , fniss )
 
Sänder  mig en bild från morgonens första pass.
 
 
 
SMSar honom en önskan om god jaktlycka och cyklar ner till Djurgårdsbron för att möta upp mina
springbuddies.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi joggar runt vår vanliga runda . Det är nästan störande vackert . Träden brinner i vackra höstfärger. Vattnet är spegelblankt  och solen stiger sakta upp .
Jag kan inte fokusera på springandet uten vill HELA tiden stanna till och ta bilder.
 
 
Rätt krispigt i luften men solen värmer gott när vi dricker vårt kaffe. 
 
 
Väninnan och jag cyklar hemåt.....
 
 
.....har bägge dåligt med luft så vi stannar till vid Nybroplan .
 
 
Kirrat.
På hårda fina däck kör vi vidare .
 
 
Duschar och äter frukost med en mycket TRÖTT men ändå rätt pratglad son . 
Hjälper honom att fixa klipptid.........det där med att boka i förväg är liksom inte unge Herrns grej.
-DET löser sig mamma, är inte så att varenda frisör i stan är uppbokad......NÄ men kändes nästan som det när jag ringde runt.
Schyssta gänget på Creative Headz förbarmar sig slutligen över honom och han kramar om mig och ler glatt
 -VAD var det jag sa!!!!
 
 
Cyklar ner till NK 
Höstlov, fint väder , lönehelg....... och precis HUR mycket människor som helst.
 
 
Ger direkt upp tanken på att strosa runt och se om jag hittar något snyggt......det får anstå till senare i veckan.
Köper snabbt mina strumpor och går till trivsamma Alberts för en fika istället.
 
 
Hmm......köer utanför prestigemärkena är vi vana att se i Hong Kong.
Att märkestokiga kineser finner sig i det kan man kanske förstå.....för dem handlar hysterin även om uppdämda behov. Förmågan till shopping i den här skalan är en relativt ny företelse för Kina.
MEN
att svenskar finner sig i att stå ute i kylan och köa för att få komma in och spendera......  MÄRKLIGT.
 
.♠♠♠♠
 
Nöjd men lite frusen är Herrn åter från skogen.
Vi promerar genom Humlegården för att äta middag hos vännerna.
 
 
 
Trevligt och vi babblar på om allt som hänt sedan sist.
MEN 
 Värdparet  har en tidig, tidig avgång i morgon bitti  för avfärd till Italy......och Herrns långa dag börjar ta ut sin rätt , vi tackar rätt snart för oss och vandrar hemåt. 
 
GOD NATT
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: