stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Äntligen fredag med spel och drama

Kategori: Shanghai

 
 
Äntligen fredag men phu.....VILKEN vecka!!!
 
Började med att vårt plan från Hong Kong i söndags kväll var inställt. Alla andra flighter hem var  fullbokade så vi bokades om till ett tidigt morgonplan och stuvades in på ett flygplatshotell. Helt Ok men trist. Jag hade under helgen känt av en analkande förkylning och nu bara blommade den ut. Klockan 4 på morgon när vi steg upp var jag het, hade ont i huvudet och en förskräcklig hosta.
Nåväl, vi kom hem och jag gick till kontoret.....INTE bra.
Ringde läkaren och fick en tid, pallrade mig dit, fick medicin ...och så hem och krypa ner under täcket
....såååå SKÖNT.
 
 
SOV
i princip i tre dagar och sen tillbaka till jobbet. Känner mig betydligt bättre , hostan har dämpats även om jag fortfarande kraxar på .....särskilt om någon lurar mig till att skratta. fniss  
 
 
IDAG
är det i alla fall fredag.
Mysigt.Vädret är helt underbart .
Shanghai är verkligen vackert nu,alla träden har fått skira fina ljusgröna blad som silar ljuset på ett fantastiskt fint sätt.
 
  
Vanliga Fredagsrutinen.
Mahjong och goda Bellinis med dessa sköna damer. 
Efter trevliga lunchen strosade jag på stan. 
 
 
Till och med kissekatterna njuter för fullt.
 
 
Hm......vad är det för spännande här då ?
Jag lovar ...kön är minst 200 meter lång.
 
 
Alla vill de fram till den här lilla luckan för att beställa........GLASS!!!!!
När ryktet går ...och det gör det snabbt ...att det erbjuds  något EXTRA i matväg.... DÅ köar kineser. 
Just nu är det den här lilla kiosken som är hype ...nästa vecka kan det vara något annat.
  
 
Målet med eftermiddagspromenaden var att hitta en nice födelsedagspresent till Herrn som firar ett visst antal år i morgon .
Hittar vad jag söker och traskar nöjd hem med fint paket i nypan.
  
 
En sväng till gymmet och workout med alltid lika positiva Frank.
Går uruselt idag . Resan och förkylningen har medfört ett allt för långt uppehåll , flåset är närmast obefintligt.
Men Frank uppskattar  att jag i alla fall försöker göra så gott jag kan och berömmer mig därefter. 
 
 
Möter Herrn på Grand Theatre och kvällens premiär av Hamlet. 
 
 
Innan ridån går upp passar jag på att repetera storyn.
Mycken ond bråd död i detta drama.
 
 
Det är första gången Hamlet sätts upp som balett och jag tycker att koreografen Derek Deane fått till denna dramatiska berättelse på ett väldigt bra sätt. 
Vackra Wu Husheng är med på scen i två timmar och gestaltar fint Hamlets vånda, aggresivitet och känslighet.
 
 
 
GOD NATT
 

Kommentarer

  • Mor hemmavid säger:

    Stackars dig! Inte nådigt att gå till jobbet då. Men du verkar ju fräsch på kortet från baletten så tillfrisknandet gick ju fint troligen. Hälsa och gratta M. Han har en present på Rådis. Puss och kram.

    Svar: Mår betydligt bättre nu. Lite hosta kvar men i övrigt helt återställd. Skönt. Väldigt fint väder och bra luft denna vecka. Kram
    M W

    2016-04-17 | 19:31:44

Kommentera inlägget här: