stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Rum med Säng

Kategori: Hong Kong

 
 
 
I Hong Kong råder denna helg Rugbyfeber då Sevens med spännande matcher från morgon till kväll startar idag. 
 
 
Sevens attraherar många ¨ utsocknes ¨ , något som märks på såväl hotellpriser som tillgång på rum.
Herrns vanliga hotell ligger relativt nära arenan och var förstås fullbokat så istället blev det detta lilla krypin.
Rum med Säng kan man bäst beskriva det som, har aldrig sett ett såååå litet sovrum, ha ha gick inte ens att gå runt sängen.
MEN
 utsikten var väldigt fin.
 
 
Ja jag klagar verkligen inte .Går absolut ingen nöd på oss.
Vädret är varmt och skönt.....det är barbent som gäller
GILLA
 
 
......och på förmiddagen checkar jag ut oss och åker tvärs över Viktoria Bay till Kowloon.
 
 
När vi besöker HK över helgerna  brukar alltid Vännerna hysa in oss men just nu är Väninnans mamma på besök.....så....
 
 
.....den här gången får istället ett trivsamt rum på Langham Hotel bli vårt tillfälliga hem.
 
 
Installerad och klar går jag ut för lunch.
 
 
Väljer  charmiga Heritage 1881 och slår mig ner på mysiga verandan.......medan jag väntar på maten tittar jag  på vackra brudpar och läser tidningen.
 
 
Förra årets svagare ekonomi i Kina har satt sina spår för den så viktiga lyxshoppingen .  Färre besökare som dessutom handlar mindre ,vilket har medfört att  hyresnivån i de mest attraktiva affärsområdena faller . 
 
 
Framåt kvällen kommer Herrn från kontoret och vi åker över till Vännerna.
 
 
Himla trevligt att få träffa mor på besök, njuta Herrn i husets fantastiska kokkonst samt diskutera ditten och datten om  arbetssituationen, våra ungdomar, gjorda och kommande resor , amerikanska valet och Trump, politiska läget i HK, böcker vi just läst  och andra spännande aktualiteter.
 
GOD NATT
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: