stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Å så en sväng till Peking...igen

Kategori: Peking

 
(mycket, ha ha  )  Tidig morgon och trots sena kvällen igår är vi redan är uppe...redo att åka till flygplatsen .
 
Vi blir dock rikligt belönade
VILKEN
soluppgång....så vackert så det är inte klokt när solen speglar sig i fasaderna  och färgar himlen ljust guldaktigt .
 
 
Åker jumbojet idag.
Kan inte låta bli att förundras över volymen resenärer  i Kina.
 
 
Under dygnets aktiva timmar dvs mellan 7 till 23 avgår det ett plan mellan Shanghai och Peking var 10e minut!!!!
Dvs över 90 avgångar per dag.
Och mycket riktigt , trots tidigt lördag morgon , är detta plan som tar över 600 passagerare smockfullt.
 
 
Dagens eller rättare sagt kvällen aktivitet  är julmiddag tillsammans med Herrns medarbetare och deras kunder.
Trevligt,välordnat,  fin stämning och god mat.
MEN
gäsp....strax efter midnatt är jag slut som artist och drar mig tillbaka.
Övriga stannar kvar någon timme till.
 
 
Söndag morgon och Peking visar sig verkligen inte från sin bästa sida.
Smogen ligger tät över stan.
Vill helst inte gå ut.
Inte mig emot......vi stannar inne , ser på Skavlan och läser.
 
 
Jag börjar med Linn Ullmans senaste bok De oroliga.
En tredjedel in i romanen ger jag tummen upp, det här verkar väldigt lovande.
 
 
Framåt eftermiddagen luckras smogen upp och solen lyser igenom.
Vi går en snabb prommis runt kvarteret och stannar för en kaffe.
 
SEN
 
är det dags för mig att åka till flygplatsen.
 
 
Inte som ballongmadam på moppe.....utan  på mer traditionellt sätt .....via taxi.
Idag flyter allt på .
Vi både avgår och landar i rätt tid.
 
UPPSKATTAT
 
♠♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: