stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Att få träffas igen

Kategori: Stockholm

 
Träffar  fd Stipendiaten och Praktikanten som bägge gått vidare mot nya höjder med strålande studieresultat
och nytt spännande  jobb, vilket de bägge är väl värda .
Verkligen roligt att få följa deras framgångar. 
Vi njuter en härlig frukost och babblar på.
 
                                                                                                                                                                  
Kära dottern kommer snart  hem .....och i julstressen slog hon fel kod på kortet vilket därmed blev spärrat .....ooops .
Således går jag hem, kokar en kopp te, sätter mig och myser vid datorn.
Väntar in  hennes taxi då jag måste lösa ut henne, ja ja livet som mamma är minst sagt omväxlande .           
 
 
Äntligen är hon hemma  och det känns så mysigt att vi nu är samlade  .
Vi FT med Herrn så han också får vara med.
 
 
Cyklar ner till Svenskt Tenn för en snabbtitt .....väldigt mycket människor och kön till kassan är LÅNG.
Således avvaktar jag med inköp till annat tillfälle.
 
 
Åker hem och drar på mig den påfågelsblå.
Promenerar till Vännerna .
 
 
Jag och Herrn lärde känna det trevliga Värdparet liksom de andra gästerna när vi alla bodde i samma stad i USA.
NU
bor vi inom bara några kvarter från varandra i Stockholm.....vilket är fantastiskt kul.
 
Värdparet honorerar detta faktum med att i american style servera GlöggMartinis istället för den mer traditionella .
Inte mig emot, smakar mycket bra.
 
 
 
 
Vi slår oss ner vid bordet.
Värdinnan serverar ALLTID mycket god mat.
Sonen säger jämt att han älskar att äta hos henne vilket är ett mycket gott betyg.
Denna kvällen är inget undantag .Hur smarrigt som helst.
Diskussionerna är intensiva runt bordet om en det ena än det andra , alla gillar vi att ventilera våra åsikter .
 
Timmarna rinner snabbt iväg..... till slut är det dock dax att tacka för oss och gå ut i hallen och bylsa på sig.
Strosar hemåt med vännerna .
Känner mig glad , mätt och belåten.....så roligt att träffas igen.
 
GOD NATT 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: