stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Blåvita Affärer

Kategori: Allmänt

 
Ni som läser den här bloggen vet att jag ÄLSKAR det typiskt kinesiska blåvita porslinet och de indigofärgade Nankeentygerna .
 
INTE
bara jag som gör det .
I Shanghai bor många kreativa och businessmindade personer som gör affärer på det som vi i väst saknar eller det vi har men de här i öst behöver. 
En av dem är härliga Helena Schmidt Thurow som nyligen flyttade tillbaka till Sverige efter många år i Kina och tog med sig just det vackra tyget .
 
 
Nu läser jag i den här trevliga bloggen  http://vsoderqvist.com om
hennes företag True Blue.  
Bloggerskan besökte för någon vecka sedan Helenas tjusiga monter på Formex mässan och la upp dessa två inspirerande bilder .
 
 
Själv är jag SÅ nöjd med mina inköp från företag. Både kvaliten på tyget och mönstren är superfina och jag önskar Stort Lycka Till med affärerna och hoppas det blev många beställningar på mässan.
 
 
 
För er som vill få information om produkterna och köpställen i Sverige.
Titta på  True Blues hemsida
http://www.trueblue-design.com
 
 
♠♠♠♠

Kommentarer


Kommentera inlägget här: