stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Bröllops Dag

Kategori: Shanghai

 
I förra veckan firade Herrn och jag 26 år som gifta.
 
 
Själv celebreringen fick dock under veckan inskränkas till dessa vackra och väldoftande rosor som Herrn så gentilt överlämnade på den ¨rätta¨aftonen.
 
 
Firandet fick alltså vänta några dagar ......ibland har man bara helt enkelt inte tid
...och jag tycker dessutom inte att just datumet är DET viktiga ....således bestämde vi att istället skjuta på firandet och i lugn och ro njuta av läcker Sunday Brunch på trivsamma Peace HIotel.
 
 
ÄLSKAR
tjusiga (kinesiska) nyårsdekorationer ....
 
 
.....och den stiliga silvertavlan av the Bund som hänger nere i lobbyn.
 
 
Herrn hade charmat hovmästarinnan .... så vi fick vårt favoritbord.
 
 
Mmmmm......så mycket gott.....inte minst efterrätterna.
 
 
26år......tiden har bara rusat iväg.
Så mycket kul som Herrn och jag har upplevt ihop.
Långvariga  relationer ,oavsett om det gäller ens make, barn, vänner eller andra nära och kära  är inget man någonsin kan ta för givet.....särskilt vad gäller ens äktenskap finns det en hel del hinder som kan dyka upp ... som nya kärlekar, leda, parallella liv, brist på attraktion eller ointresse av varandra.
Vi har många vänner som separerat efter över 20 år tillsammans ....inte för att jag menar att skilsmässor alltid behöver vara negativt.....men JAG känner mig faktiskt väldigt lycklig och ödmjuk inför det faktum att Herrn och jag, i alla fall hittills, lyckats hålla ihop det och hoppas på många lika roliga år framöver tillsammans.
 
 
 
♠♠♠♠

Kommentarer

  • Charlotta säger:

    Grattis i efterskott på er bröllopsdag! Ser ju ut att ha varit en fantastisk middag, vilka maträtter! Blir nästan sugen på att komma dit bara på grund av dessa bilder... =) Kram

    Svar: Tusn tack sis.Ja klart ni ska komma hit och då inte bara för den fantastiska maten utan också för allt annat kul som finns här.
    Kram
    M
    M W

    2016-02-26 | 18:21:49
    Bloggadress: http://flinkenberg.se/charlotta
  • Mor hemmavid säger:

    Så fint du skriver om ert äktenskap. Vi hoppas på många lika lyckliga år framöver. Ni förtjänar det och varandra.

    Svar: Tackar, och det hoppas jag med.Kram
    M
    M W

    2016-02-27 | 12:46:27

Kommentera inlägget här: