stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Almedalen

Kategori: Gotland

 
 Kan man göra annat än sova som en prinsessa i det har fina gästrummet .
Tidigt på morgonen smyger jag upp och lämnar Vännerna som snusar gott.
 
TUSEN TACK 
för finfin middag, sabreringslektion och logi.
 
 
Åker in till Visby .
Lämnar tillbaka min uschla men dock väl fungerande bil, ha ha och ställer in väskorna i förvaringen.
 
För dryga veckan sedan hände något med mitt ena knä och inte blev det bättre av min jogg för några dagar sedan.
Idag är det RIKTIGT illa.
Vartenda steg smärtar.
 
 
Är nästan gråtfärdig när jag gått hela vägen från båtterminalen till Almedalen.
VAD
i hela friden har jag drabbats av ?
 
 
 
Deltar i Kinadagen som är ett fantastiskt bra event.
För fjärde året i rad arrangeras en dag med en mängd intressanta föredrag , alla med fokus på Sverige Kina relationen.
 
 
En toppenbra dag.
Gott om bekanta såväl bland föredragshållarna som i publiken.
 
 
 
Hinner med en pratstund och fika med Herr Bromma.
Fru Bromma får jag glädjen att luncha med om två dagar. 
 
Han är också bekymrad över mitt knä och försöker arrangera med taxi tillbaka till färjan ....men Almedalen är Almedalen och inga bilar släpps in på området. Närmaste upphämtningsplats är 200 m åt andra hållet.
Tacksam ändå över hans omtänksamhet.
MEN
Phu ...således bara att traska på.
Tur att jag har gott om tid .
 
.
 
TACK 
Gotland, fina roadtripVäninnan ,alla andra Vänner och arrangörerna av Kinadagen för en fantastiskt fin vecka .
Längtar redan tills nästa sommar.
Vi ses  igen.
 
 
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: