stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Lindra ont knä

Kategori: Stockholm

 
Fortsatt SÅ ont i mitt knä.
I går morse ringde jag mitt försäkringsbolag och frågade vart jag skulle gå vid besök i Stockholm.....är ju utskriven  från Sverige och då gäller andra regler.
De hänvisade till akuten på Karolinska.
Samma dag läste jag i DN om att Karro måste ställa in operationer pga brist på sjuksköterskor och sängplatser.
 
 
Phu.. VAD har då jag där att göra ?
 
MEN
jag hade en tid bokad på morgonen hos fotvården...bestämde att jag tar den först och får ordning på fossingarna ...och sen utrustar jag mig med tålamod och beger mig till Karro.
 
Jag har tidigare skrivit och berömt Marina på Härliga Fötter för att hon är så bra .
 
 
 
NU
ser hon mitt linkande och frågar vad som hänt.
 
Kan jag inte få pröva med zonterapi ?
 
Det roliga är att jag och roadtripVäninnan bara för några dagar sedan diskuterade precis zonterapi och var rörande överens om att det där förhåller vi oss något tveksamma till.
 
Varför inte , svarar jag i alla fall 
efter fotvården sätter Marina  några akupunkturnålar i mitt öra och börjar trycka under foten.
 
 
 
Eftersom jag åker till Italien imorgon hinner jag bara få två behandlingar.
Men 
VILKEN
skillnad.
 
Jag är absolut inte helt Ok men den skärande smärtan när jag stödjer på benet är helt borta....nu är det mer av en ömhet och trötthet kvar i knät.
Kan förstås inte jogga men promenerar rätt obehindrat  i lugn takt och är väldigt noga med att inte trampa snett .
Går nu också bra att cykla bara jag inte gör första trampet eller stannar med det onda benet.
 
Förhoppningsvis kan jag ta mig igenom sommaren, få några fler behandlingar av Marina  i augusti och därefter göra en ordentlig kontroll när jag kommer tillbaka till Shanghai .
 
KÄNNS
VÄLDIGT
BRA
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Härligt! Och vad jag kan sakna min osteopat i Bryssel... hon var liksom en mirakelkvinna som fixade allt som strulade i kroppen, tyvärr finns de på så få ställen i Sverige och jag har långt till närmaste plus att det är dyrt här (i Belgien ingår de i motsvarigheten till Försäkringskassan och därmed överkomligt).

    Svar: Ja visst är Försäkringskassans inställning till vissa behandlingar märklig. Jag har tidigare i perioder haft problem med ryggen och gick då till en väldigt duktig naprapat. En styvmoderligt behandlad yrkesgrupp vad gäller ersättningsfrågan trots att de levererar bra resultat. ...odemokratiskt också eftersom varje besök ...som du skriver ..kostar en slant.Ha en bra dag
    M
    M W

    2016-07-11 | 15:06:58
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com
  • Anonym säger:

    En sån osis! Ta det nu lugnt i Italien! Backarna där är inte att leka med och du är ju på SEMESTER,för bövelen!!

    Svar: Ja det känns väldigt trist. Ingen tennis och inget joggande. ATT vara på semester innebär i alla fall för mig ännu större behov av motion ....för att kompensera intaget. Finns alldeles för många frestelser här, ha ha
    M W

    2016-07-11 | 18:41:43

Kommentera inlägget här: