stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Morgonpromenix

Kategori: Italien

 
GLAD
ändå att jag trots lite ömhet i knät rätt obehindrat kan gå min morgonpromenad....dock i lite lugnare tempo än normalt....
 
 
.....vilket kompenseras av alla backar. 
Det är rejält brant i vår by. Nyper bra bak i rumpan när jag kliver på.
 
 
.....och ÖVERALLT är det så vackert.
Underbart att bara vila blicken på sjön och bergen.
 
 
DET
är ju heller inget som hindrar att jag stannar och tar en paus när drygt halva vägen har avverkats.
Mitt normala gåsällskap, Vännerna  här i byn , är just nu på en liten tripp.
jag lägger upp gårutten precis som jag vill.
Vi brukar annars aldrig stanna förrän HELA rundan är avklarad, fniss
 
 
På eftermiddagen går jag en ny vända, kortare, bara ner till byn.
Dottern och jag ska till Milano i morgon och vi behöver tågbiljetter.
 
 
DEN
här lilla butiken är ett eldorado för mänsklighetens laster.
Här säljs 
TOBAK
SPRIT
och 
LOTTER
 
MEN
som en försonande gest mot svaga sinnen...erbjuds även
TÅGBILJETTER.
 
 
 
 
PERFETTO
 
♠♠♠♠

Kommentarer


Kommentera inlägget här: