stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Mot Ön

Kategori: Gotland

 
Framme på finaste Ön.
 
 
Har hyrt bil på Wisby Biluthyrning .
Toppentrevlig personal , bra sevice och betydligt billigare än de vanliga hyrfirmorna.
MEN
när vi tillsammans går mot parkeringen för att hämta bilen får jag nästan en chock.
Börjar nu förstå prisskillnaden !!!
 
 
Jag börjar med avsyningen och pekar på bucklor och repor......men den unge mannen bara skrattar och säger att ..ja ja ...dom där känner vi till. 
Ber mig så att Ta det lugnt.
OK 
Jag följer rådet och börjar susa ner mot Burgsvik.
 
 
Stannar på mysigt cafe  i Hemse för en liten paus.
 
 
Hittar mitt fina pensionat Grå Gåsen.  
 
 
ALLT
är väl inte precis tipptopp här.
MEN
CHARMFAKTORN
är extremt
HÖG
Så jag är nöjd.
 
 
Kvällens middag intas på trivsamma Gåsens Lada som lämpligt nog ligger i den vackra trädgården.
 
 
Ikväll är säsongsöppning , lite intrimmning behövs men det mesta flyter på och personalen tar mycket väl hand om mig och de fåtal andra gäster som hittat hit.
 
 
Vacker ....och relativt varm kväll.
Vid 9 snåret börjar det duktiga husbandet spela.
 
 
Skarpögda läsare av Stockholmshanghai.se känner nog igen Gåsen som  inspelningsplatsen för  TVprogrammet
Så mycket bättre. 
 
 
JAPP.....
och det är också något som Gåsens personal nogsamt påpekar.
Hinner knappt komma innanför tröskeln så informeras jag om att årets avsnitt precis spelats in .....och VEM av artisterna i bilden som SOVIT i mitt rum.....Hm!
 
 
 
SJÄLV
tycker jag nog att deras utmärkelse som Årets Företagare 2014 smäller högre och är intressantare information än vem jag delat säng med, ha ha
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: