stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

En bit av Kina mitt i Tokyo

Kategori: Tokyo

 Morgonprommis genom "djungeln" för frukost.
  
 
Grönskan sätter temat för dagen .......parker ....
 
...och vi börjar i den fina Shinjuku Gyoen National Garden 
 
 
 
Den romantiska miljön stimulerar ...
  
 
En stor del av parken består av the Chinese Garden .....
 
 
.....och vi känner oss direkt hemma här. 
 
 
 
Klassisk pose på bron. 
 
 
För närvarande dominerar de röda vackra azaleorna ( tror att det är så den heter denna buske )  i trädgården......
 
 
i sällskap med mina favvisar , blå hortensia.
 
 
Inne i parken hittar jag även mina favvoinvånare ,dessa söta kissemisser, som i makligt takt spatserar runt .
De letar antagligen efter någon lite mus att fånga.
 
 
Ett stort
LUGN
präglar trädgården.
Inga flåsande joggare eller cyklister.
Däremot smidiga typer som gör solen, hunden och andra märkliga övningar.
 
 
och 
stylish Tokyomammor som i sann hållbarhetsanda byter barnkläder med varandra. 
 
 
Charmiga farbröder som sitter och målar.
Åh ...hur ser jag inte mig själv sitta precis såhär om ett tjugotal år.
PROBLEMET
är bara att det enda kreativa som mina handsingar förmått att tillverka som också  varit något att ha är mina smycken.( vilket jag förstås är himla  tacksam över och glad att kunna arbeta med )
RESTEN
av min familj är dock
väldigt konstnärliga och kan både skissa, måla och gör härliga skulpturer.
MEN
ingen av dem har riktigt tagit tillvara på sina förmågor .
JAG
däremot skulle verkligen älska att kunna få fram det jag har i huvudet på bild.
Gjorde ett försök för några år sedan , stegade in i konstnärsbutiken och köpte både bästa akvarellpappret samt färglåda.
Satte mig på stranden , målade av ett parasoll, havet och himlen.
Visade stolt upp verket för mina systrar....som torrt ...men inte elakt ... konstaterade att 
Du har ju inget perspektiv .!!!
PLATT FALL 
alltså.
 
Hm....är nog inte ment att jag ska vara ARTIST.
 
 
 
Precis som i Kina är merförsäljning inte japanernas starka sida.
Efter att ha strosat runt hela parken blir vi fikasugna.
Hittar en lite kiosk.
Har i princip INGENTING, ja förutom de här söta risgodiset ....men det är så näpet så det vill jag inte ens äta upp.
 
 
 
Således får vi förflytta oss  FRÅN trädgården för  förmiddagskaffet.
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer

  • Mor i busken säger:

    1986. Italiens Riviera. Du målade av en papperskorg (?) på stranden. Systrarna diskade den. Med tiden har du dock rehabiliterat dig genom tillverkning av fina smycken. Vi är alla stolta över dig.

    Svar: Tusen tack och du har nästan rätt. Yes det var Italy. Jag satt på stranden och målade mitt parasoll. Systrarna dissade ( helt förståeligt, fniss ) målningen. DÅ tog du mitt skissblock.....och bara sådär .....målade du av en papperskor...hur fint som helst.Trevlig NationalDag. Hörde av Herrn att ni har strålande väder.
    Kram
    M
    M W

    2016-06-04 | 07:20:31

Kommentera inlägget här: