stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Trägen vinner

Kategori: Shanghai

 
Går hemma och pysslar. 
Plockar undan tidningar, skor , väskor, kläder och annat som vi .....ja ja JAG i alla fall ....har en tendens att droppa runt om i hemmet.
Besöker BlomMadame ....och kommer hem med en stor bunt ljuvligt doftande liljor och jasmin.
Det är inte bara vanliga fredagsplocket jag sysslar med utan idag blir det extra fint för om en stund kommer våra trevliga gäster.
 
 
På tal om blommor måste jag få berömma Herrn.
 
När en bunt orkideer går från detta stadium ........
 
 
.....till detta
JA
då 
SLÄNGER
jag dem.
 
MEN
inte Herrn.
 
Han flyttar in dom till fönstret i vårt sovrum och där fixar och donar han med dem.....
 
 
.....OCH
en dag ser det istället ut så här.
Gissa om han då är
MYCKET
nöjd och belåten med sin gärning.
 
 
Själv köper jag nya krukväxter lika ofta som snittblommor....jag FÖRSTÅR faktiskt inte hur han gör, mina bara skrynklar ihop sig och vissnar bort.
 
 
Hm....nog om blommor ....för NU ringer det på dörren och där står dom.
 
Fina Herr och Fru Linköping.
Så himla kul att de kommer på visit.
 
 
Vi möter upp Herrn för en drink i skymningen på vår favoritterass ....Peninsula
 
SEN
smarrig middag på en annan favorit ....Hakkasan 
 
 
Några timmar senare  är det dock två stycken som behöver få åka hem .
De har verkligen kämpat på bra och kommer säkert sova gott .
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Under åren i Bryssel fick jag också orkidéer att blomma om om och om igen med massor av blommor. Men nu... inte en enda gång än så länge och då står de ljust och fint precis som de i Bryssel gjorde. Haren teori om luften; Bryssel har otroligt dålig luftkvalité och det har ju nu med. Kanske det beror på det? Kanske de gillar sådan typ av luft?

    Svar: ha,ha ...ja vem vet kanske är det hemligheten . Plus pyssel och LITE vatten. Fina blommor är för övrigt något vi har förmånen att verkligen kunna frossa i här. Är både tillgängligt och otroligt prisvärt. Må så gott
    M
    M W

    2016-06-19 | 20:35:51
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: