stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Arrrrrg

Kategori: Shanghai

 
Jag är så ARRRRRG
 
 
 
När jag för tre år sedan satt på polisstationen för att anmäla stölden av min dator höll den snälla polismannen med mig när jag sa att jag blev så förvånad när datorn norpades ur min väska eftersom jag inte upplever kriminaliteten i Shanghai som särskilt hög.
 
Det stämmer sa ha men vi har fyra saker som stjäls:
Mac laptops
Ipads
Iphones
och....
Cyklar.
 
 
 
Så egentligen ska jag väl inte bli förvånad att cykelstället utanför mitt kontor ikväll var  TOMT och cykeln som jag parkerade här i morse OCH låste nu  är ....borta......ggggrrrr
 
 
 
TUR
ändå att jag i alla fall har så kul på kontoret.
 
Idag fotograferades jag , Stipendiaten och Praktikanten för en kampanj som heter A-Wareness och som syftar till att samla in pengar för forskning kring ... och att sprida kunskap om.... Autism.
April är Internationella Autismmånaden och  en mängd aktiviter kommer att ske för att uppmärksamma detta.
En av aktiviteterna  är att sälja  de här ärmarna som är tänkta att under månaden bäras vid tex sportaktiviteter......och vårt kontor försöker förstås hjälpa till så mycket vi bara kan . 
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Förstår att du blev arg när cykeln var borta... Är egentligen förvånad att min svenska cykel fick vara ifred under åren i Bryssel men jag körde dubbla lås och satte alltid fast den i något.
    Visste inte att april är Internationella Autismmånaden!
    Ska se om jag kan hitta något jippo här för med en son som har diagnos ur autism-spektrat ligger detta mig varmt om hjärtat ju.

    Svar: Även jag låste dubbelt och fast i staketet...men...men .Känns alltid bra när man kan stödja kampanjer som försöker sprida kunskap och öka medvetenhet.
    GLAD PÅSK
    M
    M W

    2016-03-23 | 17:05:39
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com
  • Mor hemmavid säger:

    Stackare! Du får väl önska dig en ny till födelsedagen.

    Svar: Japp....köper väl en ännu billigare variant denna gång .Glad Påsk
    M
    M W

    2016-03-23 | 17:44:39

Kommentera inlägget här: