stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Fixeridag

Kategori: Läsvärt / Sevärt

 
Stora Fixeridagen
 
Började med fossingarna hos duktiga Marina Häll på Härliga Fötter.
Om ni inte är helt purunga och ännu inte prövat att gå på medecinsk fotvård....säger bara
TESTA !!!!
Fötterna putsas,slipas,masseras, blir lena och fina, inget hårt längre som klämmer och skaver. 
 
UNDERBART
http://www.harligafotter.se
 
DÄREFTER
är det håret som ska donas med. 
Underfärg och slingor i folie ...ja , jag vet inte allt som kladdas i.
Snyggt blir det i alla fall till slut.
 
Just mitt hår har jag ännu inte varken klippt eller fixat med i Kina. Finns säkert bra internationella salonger i Shanghai.....har flera vänner som klipper sig där och är nöjda .
MEN
jag är väldigt noga med färgen ska bli som jag är van vid och byter därför ogärna frisör.
Har än så länge klarat mig med att sköta håret när jag är hemma i Stockholm.
NU
var det dock mer än fyra månader sedan min senaste tripp så  både utväxt och längd var i ett rätt erbarmligt tillstånd.
 
 
Några timmar senare....hu vilken tid det tar .....susar jag nöjt vidare med ett betydligt blondare och fluffigare hårsvall .
 
http://susanne.damernasvarld.se
 
Handlar lite godsaker sen hem  och fixa med mat och dukning till mina fina ladies i bokklubben Verbatim som snart kommer plinga på dörren.
Lånar receptet för en läcker Sashimisallad med mango, avocado och bönor från härliga bloggaren ( också blond, ha ha ) Susanne på Damernas värld.
 
 
 
Salladen blev väldigt lyckad, vinet var svalt och gott och diskussionerna ...som alltid...intensiva och roliga.
 
Vad tyckte vi då om boken?
Nja.....alltid svårt med höga förväntningar.
Det har både skrivits och talats väldigt mycket om de fyra romaner som ingår i serien om flickorna Elena och Lila.
Ingen av oss tyckte att romanen direkt var fantastisk men efter vad vi hört om serien växer den med varje bok...... så vi enades om att även läsa del två och se om vi kommer till annan slutsats därefter.
Jag gillar... förstås.... att den utspelar sig i Italien.
 
GOD NATT
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: