stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Födelsedag

Kategori: Stockholm

 
Lämnar ett varmt Shanghai för några dagar i Stockholm. .....
 
 
....och rivstartar med FÖDELSEDAG.....hip hip  hurra.
 
Börjar dagen med att träffa fina Väninnan som generöst bjuder på bästa frukosten på vårt stamställe , mysiga Gilda.
 
 
Dessutom har hon med sig vackra blomster och väldoftande present.
 
 
Att livet snabbt kan ta en annan vändning fick hon och hennes familj för några år sedan på ett brutalt sätt erfara. 
Känner mig därför extra glad efter vårt möte då det verkar som om glädje och harmoni återigen funnit sin väg tillbaka i deras tillvaro. 
 
 
Stockholm är bara så ljuvligt just nu.
VÅREN
är påtaglig med sol, något varmare vindar, fniss , blommande träd och överallt studenter med krispigt vita , nyss påtagna, studentmössor.
 
 
Dax för nästa date.
Lunch med Väninna på nya Saluhallen ....eller det vill säga... tillfälliga bygget då den ordinarie hallen renoveras.
Sällan barackbyggen är en hit 
MEN
nästan så att Hallen nu är ännu mer poppis och tillgänglig när den klivit ur den gamla tegelborgen ....festligt.
 
 
Fredag eftermiddag och det råder verkligen FESTSTÄMNING därinne med många stora sällskap som beställer in allt möjligt gott både i mat som dryckesväg.
 
 
Efter lite speedbabbel hastar Väninnan tillbaka till sitt kontor. 
Jag strosar ner några meter till Svampen på Stureplan där jag möter upp fina dottern.
Vi ska titta på födelsedagspresenter till två små charmtroll som snart fyller sex år.
 
MEN
 
först en kaffe......jetlagen slår till och jag håller nästan på att somna ståendes, ha ha
 
 
Inte bara staden som är vårlig. 
Starbucksmuggarna har också fått delikat sommarskrud.
 
 
Firar födelsedagen hemmavid med smarrig middag för mamma, kiddsen och vännerna
som ansluter  för  kaffe och tårta.  
 
 
 
..... i  detta trevliga sällskap ingår så klart även GULLIGASTE hunden.
 
GOD NATT 
 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Ja, du prickar verkligen bra när det gäller vädret för äntligen har värmen bestämt sig att nu var det dags.
    Och tydligen har du och jag födelsedag rätt nära varandra, kanske till och med samma dag! Så grattis!

    Svar: Tusen tack och detsamma till dig.Ja vilka underbara dagar jag haft denna gång. Känns verkligen toppen .....på alla plan och jag är så nöjd med min visit. Åker till Peking ikväll.
    Må¨så gott
    M
    M W

    2016-05-02 | 16:52:46
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: