stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

GLAD PÅSK

Kategori: Shanghai

 
Åh ,vårvärmen har bara exploderat.
MEN
i Kina firas inte påsk så tyvärr ingen extra ledighet för oss.
 
 
TIDIGT 
 lördag morgon passar vi på att äntligen få komma ut i solen.
Herrn joggar ut en sväng .
JAG
njuter i fulla drag när jag powerwalkar i parken bland de vackert blommande träden ......
 
 
.....med senaste Stil i lurarna .
Programledaren Susanne Ljung intervjuar Grace Coddington. 
 
 
En donna som jag länge tyckt verkar vara väldigt härlig.
 
 
74 år gammal lämnade denna kreativa och smarta kvinna  förra året sin heltidstjäns som creative director på Vogue US .Ett uppdrag hon haft i över 30 år.
NEJ , säger hon glatt , jag vill verkligen inte pensionera mig .
Nu när jag “bara ” ska arbeta med fyra av tidningens nummer kan jag även ta andra uppdrag.
Som sagt.... en 
STÖRTSKÖN 
dam att inspireras av.
 

Inte bara jag som drabbats av

VÅRKÄNSLOR

Parkens söta kissemissar är extra keliga och stannar gärna för en klapp innan de lojt smyger vidare. 
  
 
Nykläckta pippisarna solar sig efter ett dopp i dammen.
 
 
Stilig gentleman leker med sin färgglada drake. 
 
 
 Önskar er alla en 
GLAD PÅSK
 
 
 

Kommentarer

  • Mor i busken säger:

    Vilka underbara bilder. Unnar er verkligen en varm påsk.

    Svar: Tusen tack, ja just nu är det verkligen fint här. Ljuvlig temperatur och alla blommande träd. Njuter för fullt. Kram M
    M W

    2017-04-17 | 20:24:01

Kommentera inlägget här: