stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Grönska på hög höjd

Kategori: Hong Kong

 
Finfin morgon.
Herrn går till sitt kontor.
 
 
Jag går ner i gymmet och TRÄNAR ....något  jag inte gjort på länge.....yippie!!!
Powerwalkat javisst men tränat ...icke sa nicke ..har helt enkelt inte blivit av.
Sedan min knäskada förra sommaren, behandlingar och lite sjukgymnastik ....som inte lett någonvart ...har jag tappat motivationen. Jogga är det liksom inte tal om ....gör direkt väldigt ont.
HITTADE
nyligen  en app  från Friskis som heter Hatar att träna som har bra övningar för det läge som jag befinner mig i.
 
 
NÖJD
med mig själv ger jag mig ut på stan. 
I kvarteret där vi bor har nyligen två vackra skrapor byggts och en gågata mellan dem med butiker och restauranger invigts.
 
 
Supercoolt ställe.
I Honkis är yta nere på marken begränsad därför finner man en hel del spännande på höjden.
Just här i det nya komplexet finns det en trädgård uppe på 5e våningen.
Underbart lugn och ett nice place .
Hit kommer lunchlediga , gamlingar, tidningsläsare och så jag då med min latte.
 
 
För den romantiskt lagda kan lunch intas i Askungevagn.
 
 
SJÄLV
 känner jag mer för en bänk vid dammen framför svanarna.
 
 
TRASKAR
vidare till härliga shopping centret Pacific Pallisades.....ska spana på en ny väska till sommaren.
Känner för något i vitt......ovanligt för sommaren eller hur ? ....ha ha 
 
 
Herrn har middag med sina medarbetare så till kvällen går jag tillbaka till trevliga gatan .
Väljer japanskt.
Superfräscht, väldigt gott ....men dessvärre lite på dyrsidan,...bu hao ...inte bra .. som vi säger i Kina.
 
 
 
GOD NATT
 

Kommentarer

  • Mor i busken säger:

    Hoppas du firades ordentligt på din stora dag! Här skiner solen på Valborg men det är bara +5 ändå.

    Svar: Tusen tack för såväl hälsning som perfekt bok. Ja vi har verkligen haft en toppenfin helg i Hong Kong och jag än nöjd med både kalas och fina presenter.
    Kram
    M
    M W

    2017-04-30 | 09:34:17

Kommentera inlägget här: